چکیده:
هدف از تحقیق حاضر تعیین نقش رسانههای اجتماعی بر وفاداری مشتریان میباشد. از لحاظ هدف
تحقیق از نوع کاربردی» از لحاظ نوع روش» توصیفی و همبستگی میباشد و از لحاظ روش گردآوری
اطلاعات روش تحقیق مورد نظر میدانی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارکنان بانک سپه
استان اردبیل تشکیل میدهند که تعداد آنها برابر ۱۴۴ نفر میباشد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول
کوکران استفاده شد و حجم نمونه برابر ۱۰۶ بدست آمد که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای از نوع
سهمیهای انتخاب شدند. به منظورگردآوری دادههای موردنیاز از پرسشنامههای وفاداری آلبرت کارونا
(۲۰۰۲) و پرسشنامه محقق ساخته رسانههای اجتماعی بر اساس بصیریان جهرمی (۱۳۹۲) استفاده شد.
برای تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS و برای تحلیل فرضیات از ضریب رگرسیون چند متغیره استفاده
شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که رسانههای اجتماعی بر وفاداری مشتریان بانک سپه استان
اردبیل تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
کیرن و دیلجیت 7 (2011) در پژوهش خود با عنوان «سوابق وفاداری مشتری: آیا کیفیت خدمات کافیست؟» به بررسی سوابق وفاداری مشتریان در مجموعه کتابخانه دانشگاهی میپردازند و به ارائه یک مدل ساختاریافته برای سنجش رابطه میان کیفیت خدمات وبمحور کتابخانه، ارزش خدمات، رضایت مشتری و وفاداری مشتری براساس زیربنای نظری در متون مربوط به کیفیت خدمات و وفاداری - Wikis Podcasts - Forums - Content Communities - Microblogging - Laroche - Kiran and Diljit مشتریان پرداختهاند.
جدول 4- نتایج آزمون کولمگروف- اسمیرنوف جهت تعیین نرمال بودن توزیع متغیر وابسته آماره, رسانه هاي اجتماعي, تبليغات شفاهي, وفاداري مشتريان مقدار z کولموگروف- اسمیرنوف, 213/1, 98/0, 04/1 سطح معنی داری, 105/0, 286/0, 177/0 طبق نتایج جدول (4) و با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون برای سطح اطمینان 95/0 بیش از 05/0 است، بنابراین می توان گفت که توزیع متغیر وابسته نرمال است و جهت تحلیل فرضیات ميتوان از آزمونهای پارامتریک (ضریب رگرسیون) استفاده کرد.
با توجه به نتایج فرضيه ها ميتوان گفت كه رسانههاي اجتماعي بر وفاداری مشتریان بانک سپه استان اردبیل تاثير مثبت معني داري دارد.
Strengthening the loyalty of library customers using social media, National Library Studies and Information Organization, 24 (3): p.
The Impact of social media on Brand Community Characteristics, Value Creation Methods, Trust, and Brand Loyalty (Case Study Comparing Apple (iPhone) and Samsung (Galaxy) Mobile Phones: Marketing Management, 9 (25), 25-50.
The results show that social media has effect on customer loyalty of Sepah Bank in Ardabil province.