چکیده:
در این پژوهش به بررسی درس اول کتاب مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی به عنوان یک نمونه از کل
جامعه آماری کتاب مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی، از نظر مطابقت با ساحتهای ششگانه تربیت و برنامه
درسی ملی جمهوری اسلامی ایران پرداختیم. برای انجام این کار دست به تحلیل محتوا و تحلیل دادههای
کمی زدیم.
از آنجا که عصر حاضر به سمت تربیت انسانهای چند بعدی میرود و مدرسه به عنوان یکی از اصلیترین
نهادهای تاثیرگذار بر تربیت انسانها است و در مدرسه اصلیترین ابزار معلم، کتب درسی هستند پس سعی
کردیم که به بررسی یکی از کتب اصلی در زمینه تربیت بپردازیم
خلاصه ماشینی:
بررسي درس اول مطالعات اجتماعي چهارم ابتدايي ازنظر مطابقت با ساحت هاي ششگانه تربيت و مطابقت با برنامه درسي ملي جمهوري اسلامي ايران (تحليل محتوا) احمد عزيزي ١.
دکتري علوم و ادبيات فارسي، گرايش غنايي، مدرس دانشگاه فرهنگيان ، ايران چکيده در اين پژوهش به بررسي درس اول کتاب مطالعات اجتماعي چهارم ابتدايي به عنوان يک نمونه از کل جامعه آماري کتاب مطالعات اجتماعي چهارم ابتدايي، از نظر مطابقت با ساحت هاي ششگانه تربيت و برنامه درسي ملي جمهوري اسلامي ايران پرداختيم .
(1390 ٢- ساحت تربيت اقتصادي و حرفه اي: تدبير امر معاش و زندگي اقتصادي با درک موقعيت اقتصادي خود و جامعه و تلاش براي بهبود پيوستۀ آن درک و فهم مسائل اقتصادي خود و جامعه (در زمينه تاريخي، فرهنگي و اجتماعي) تلاش فردي و جمعي براي تحقق غنا، کفاف ، عمران ، رشد و استقلال اقتصادي، حفظ و پيشرفت ثروت ملي، افزايش بهره وري، تأمين رفاه عمومي و بسط عدالت اقتصادي و شناسايي عوامل فقر، فساد و تبعيض و تلاش جهت مقابله با آن ها در سطح ملي و جهاني در جهت تشکيل جامعۀ صالح و پيشرفت مداوم آن ، بر اساس نظام معيار اسلامي (سند تحول بنيادين ، ١٣٩٠).
هدف تحقيق هدف کلي: ــ بررسي درس اول مطالعات اجتماعي چهارم ابتدايي ازنظر مطابقت با ساحت هاي ششگانه تربيت و مطابقت با برنامه درسي ملي جمهوري اسلامي ايران .