خلاصه ماشینی:
"سالهاست که این موضوع در دانشکدههای بازرگانی تدریس میشوند و مقالات،کتب درسی و مجلات زیادی به این موضوع اختصاص مییابند و اکنون فرصت خوبی برای مطرح کردن یک پرسش ساده است:چرا برنامهریزی استراتژیک اهمیت بسزایی در دستیابی به موفقیت دارد.
آنچه که این کارشناس امور مالی درصدد عنوان آن است ناتوانی مئیران در مطرح ساختن پنج پرسش اصلی است که هر کس که قصد دارد بر یک نیروی استراتژیک جدید صحه گذارد باید بتواند به آنها پاسخ دهد،این پنج سؤال عبارتند از: 1.
آیا ما بدنبال مشتریان جدید یا افزایش تعداد آنها و یا تقویت ارتباط خود با مشتریان هستیم؟ یک شرکت باید هدف مشتریان خود را درک کند یعنی بداند که آیا بدنبال افرادی است که قبلا با شرکت کار نمیکردهاند،یا در صدد جذب مشتریان بیشتر همانند مشتریان قبلی است یا قصد دارد ارتباط خود با مشتریان قبلی خود را تقویت نماید."