خلاصه ماشینی:
"بسیار از نوآموختگان هنر را تصور بر این است که هنر-و سینما- «وسیلهای»است برای آنکه آنچه را که نمیدانند-یا باور ندارند یا قادر به بیانش نیستند،یا هر سه-طریق موعظه در فیلم یا بیرون فیلم،به دیگران حقنه کنند.
نماد در سینما،وقتی معنا مییابد و نماد میشود که مفهوم اولیه به تصویر برگردانده شود،نمایشی شده و منتقل گردد چرا که هر چیزی اعم از اینک نمایه باشد یا نماد،در درجه اول خودش است.
اگر تصاویر قادر باشند پیام اولیه را منتقل سازند و در چهارچوب مضمون-و فرهنگ و هویت خود-به کار روند،و تماشاگر باور کند،آنوقت قادر است که اثر را که لیاقت دارد،فهم کند و تفسیر.
در اثر دیگر این استاد،ژوکوند نیز چنین تبحری دیده میشود،که اوج هنر است.
چرا که واقعیت ابزاری است در دست هنرمند برای ارائه واقعیتی بزرگتر و اصلیتر-که او قصد بیان و انتقالش را دارد.
چرا از آنها نمیآموزیم؟ برای ساختن نماد که قداستی دارد،بزرگان هنر به افسانههی قدیمی استناد میجویند،به چیزی که در مردم ریشه دارد."