خلاصه ماشینی:
"در عروسی خوبان از صمیم دل هشدار داده و عاقبتاندیشی نکرده؛و در ستفروش،بایسیکلران،نوبت عاشقی، شبهای زایندهرود،ناصر الدینشاه آکتور سینما، هنرپیشه و سلام سینما این خود بینقاب را تکرار کرده است.
از اینرو عمیقا معتقدم که هنر برای چنین آدمی تفنن یا نردبان ترقی نیست.
اما یک اصل مسلم است،او در کار هنر نان به نرخ روز نخورده است.
در حالیکه براحتی میتوانست با تکیه بر سوابق میوهچینی کند از طرح دریافتهای تازهای که علی الظاهرچندان خوشایند نیست طفره نرفته است.
اما چنین دریافتهایی بشدت شخصی است و از روحیهء پرونده سازانهای نشأت میگیرد که-شاید ناخودآگاه-درپی همرنگ جماعت کردن ناخودآگاه-درپی همرنگ جماعت کردن استعدادهای نادر و کمیابی است که ویژگی و فردیت خود را با سرسختی حفظ میکنند.
با آنکه اساسا همهء ساختههای محسن مخملباف و دیدگاه زیبایی شناسانهء او را نمیپسندم و با بسیاری از اندیشههای اجتماعیاش مخالفم،اما به تلاش سرسختانهاش برای حفظ فردیت هنری و پایبندیاش به ابراز این هویت فردی احترام میگذارم."