خلاصه ماشینی:
"اما در نهایت برای وحید چارهای باقی نمیماند تا آهنگساز فیلم خود را طی یک سفر ذهنی و رویاگونه با خود همراه ساخته و به شکلی ملموس،او را با تجربیات شخصیاش آشنا گردد،تا شاید علی با قرار گرفتن در آن حال و هوا،توفیق یابد تا درک صحیحی از دغدغهها و درونیات فیلمساز را به دست آورد و تمهیدات لازم برای خلق و آفرینش موسیقی متناسب با احساسات شخصی فیلمساز (وحید)فراهم آید.
به عنوان نمونه،سکانسی که طی آن یکی از رزمندگان در برخورد با موبایل همراه علی،آن را به بیسیم تعبیر مینماید،تعارض میان امروز و گذشته را به خوبی پدیدار میسازد؛به ویژه اینکه موبایل میتواند به عنوان یک عنصر نمادین، نمودار تحولات سریع در جامعهای باشد که تغییر در ساختارها و روبناهای آن پدیدهای (تصویرتصویر) پیمان سنندجیزاده در فیلم سفر به چزابه را جایگزین پدیده دیگر میسازد."