خلاصه ماشینی:
">مقایسه فیلمنامه آوازهای ننه آرسو و فیلم سایه به سایه آواز خوان،بیآواز کورش کوشانفر (به تصویر صفحه مراجعه شود) هجوم بیوقفه نامها و آدمها در فیلمنامه آوازهای ننه ارسو و حضور نابه جا و غیر کاربردی بسیاری از آنها سبب میشود تا بسیاری از شخصیته را فراموش کنیم و دل به قبلیتهای ژانر پلیسی-جنایی و رویدادهای آن بیندازیم.
از سوی دیگر، ملحقات اساطیری فیلمنامه-از آوازهای ننه آرسو گرفته تا صورتکهای عیلامی-که از دلمشغولیهای همیشگی فیلمنامهنویس محسوب میشود و به راستی در فیلمهایی چون چریکه تارا،مرگ یزدگرد جای مناسب خود را یافته و این فیلمها را به نمونههای ارزشمند حضور اساطیری شخصیتهای تاریخی-البته با فراتر رفتن از مقوله دست و پاگیری چون تاریخ-تبدیل کرده است،در فیلمنامه پلیسی-جنایی آوازهای ننه آرسو با مضمون اصلی و قابلیتهای این ژانر کنار نمیآید و از آن جدا میماند."