چکیده:
زمینه و هدف: زمانی که ترس از سرمایهگذاری و خرید وجود دارد روشهای بازاریابی و فروش سنتی قطعا پاسخگوی نیاز جامعه و شرکت ما نخواهد بود. اینکه در این شرایط چگونه باید فرآیند فروش را پیش ببریم، اینکه آیا فقط وجود محصول با کیفیت یا سازه مقاوم موجب خرید خواهد شد، سوالاتی است که همواره برای انبوه سازان و تیم های فروش و بازاریابی وجود دارد، آنها در پی این هستند که بدانند، عوامل موثر بر فروش واحدها کدامند، به چه ترتیبی بر هم اثر گذارند، چگونه اولویتبندی شده و بهبود مییابند.
مواد و روشها: جامعه آماری شامل خبرگان و کارشناسان مطلع به امر ارتباطات بازاریابی نوین بود. حجم نمونه با اشباع نظری (17 نفر) در نظر گرفته شد. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری هدفمند استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه بود.
یافته ها: نتایج حاصل از تکنیک دلفی نشان داد که 12 متغیر با ارتباطات بازاریابی نوین ارتباط دارند که عبارتند از: بازاریابی رسانه های اجتماعی، ارتباطات بازاریابی نوین، دلبستگی عاطفی به برند، تعامل با مشتری، رضایت ارتباطی، نگرش به برند، اعتبار برند، ارتباطات دهان به دهان، اعتماد مخاطب، تعهد ارتباطی، رفتار خرید و وفاداری.
ملاحظات اخلاقی: در تمام مراحل نگارش پژوهش حاضر، ضمن رعایت اصالت متون، صداقت و امانتداری رعایت شده است.
نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان داد معیار تعامل با مشتری از بیشترین تاثیرگذاری و معیار رضایت ارتباطی از میزان تاثیر پذیری بسیار زیادی برخوردار است. همچنین نتایج حاکی از این است که معیار رضایت ارتباطی بیشترین تعامل را با سایر معیارهای مورد مطالعه دارند.
Background and purpose: The When there is fear of investing and buying, traditional marketing and sales methods will definitely not meet the needs of our society and company. In this situation, how should we proceed with the sales process, whether only the presence of a quality product or a durable structure will lead to purchase, are questions that are always there for mass producers and sales and marketing teams, They seek to know what are the factors affecting unit sales, how they interact, how they are prioritized and improved. Materials and methods: The statistical population included experts and experts knowledgeable about modern marketing communications. The sample size was considered with theoretical saturation (17 people). Purposive sampling was used to select the sample. The data collection tool was interview. Ethical considerations: In order to organize this research, while observing the authenticity of the texts, honesty and fidelity have been observed. Findings: The results of the Delphi technique showed that 12 variables are related to new marketing communications, which are: Social media marketing, modern marketing communication, emotional attachment to the brand, customer interaction, communication satisfaction, brand attitude, brand credibility, word-of-mouth communication, audience trust, communication commitment, purchase behavior and loyalty. Conclusion: The obtained results showed that the criterion of interaction with the customer has the most influence and the criterion of communication satisfaction has a very high level of influence. Also, the results indicate that the criterion of communication satisfaction has the most interaction with other criteria studied.