چکیده:
پلتفرم های های آموزشی، ابزار و شیوه ای نوین برای رسیدن به اهداف آموزشی در سازمانهای آموزش محور بعنوان یکی از مولفه های اقتصاد دانش بنیان است و به لحاظ استفاده از امکانات رسانه و فضای مجازی و آموزش برخط موجبات حرکت در مسیر دانش افزایی سریع با صرف هزینه های حداقلی، با سرعتی بالا و در راستای پیشرفت علمی دانش آموزان در عرصه های جهانی را فراهم می کند لذا در این تحقیق تلاش می شود ضمن بررسی روابط علی میان اجزای تشکیل دهنده و مدل کردن حلقه های علت و معلولی، معادلات متغیرهای جریان-انباشت با شبیه سازی مدلهای آموزشی و ارائه بازخورد خودکار و امتیازدهی به عملکرد عناصر اصلی پلتفرمها در راستای رعایت دقیق اصول پداگوژی برخط، و شناسائی و معرفی زیرساخت ها و بررسی محدودیتها با هدف انطباق نیازهای آموزشی با بازار امروز، یک مدل پویا پیشنهاد گردد تا بتواند کمک بسیاری به بازیگران این اکوسیستم نماید. همچنین با ایجاد رابطه بین عناصر اصلی و اجزای آن به عنوان مدلی پویا، پارادایم جدیدی در نظام آموزشی ایجاد نموده و دانشگاهها و مؤسسات آموزشی می توانند با قدرت از مسائل و مشکلات و کمبودهای مالی و فضای آموزشی عبور نمایند. همچنین ایجاد ارتباط بین رشته ای فناوری سیستم های داینامیک و علوم مدیریت می تواند به اعتبار و دانش افزایی تحقیق کمک نماید.
Educational platforms are a new tool and method to achieve educational goals in education-oriented organizations as one of the components of the knowledge-based economy, and in terms of the use of media facilities and virtual space and online education, they are the means of moving in the direction of increasing knowledge. Fast, with minimal expenses, at a high speed and in line with the scientific progress of students in the global arena, therefore, in this research, an effort is made to examine the causal relationships between the components and model the cause and effect loops. , the equations of flow-accumulation variables by simulating educational models and providing automatic feedback and scoring the performance of the main elements of the platforms in order to strictly comply with the principles of online pedagogy, and identifying and introducing the infrastructures and checking the limitations with the aim of compliance With the educational needs of today's market, a dynamic model should be proposed to help the actors of this ecosystem a lot. Also, by creating a relationship between the main elements and its components as a dynamic model, a new paradigm has been created in the educational system, and universities and educational institutions can overcome the issues and problems and lack of finances and educational space with strength. Establishing an interdisciplinary connection between dynamic systems technology and management science can help to increase the validity and knowledge of research.