چکیده:
هدف: بررسی نقش شدت رقابت و عدم قطعیت بازار در تاثیر تامین کننده و مشوقهای تامین کننده بر سستی و کم کاری فروشنده در بین فروشندگان شرکت لبنیات میهن. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری فروشندگان فروشندگان شرکت لبنیات میهن به تعداد 213 نفرکه حجم نمونه انتخابی بر اساس محاسبه فرمول کوکران 137 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPS بر S و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافتهها: نظارت بر تامین کننده و مشوقهای تامین کننده بر سستی کسل کننده فروشنده تاثیر مثبت قوی میگذارد. و همچنین شدت رقابت و عدم قطعیت بازار نقش تعدیلی در تاثیرگذاری نظارت بر تامین کننده و مشوقهای تامین کننده بر سستی کسل کننده فروشنده ایفا میکند. نتیجهگیری: مشوقهای تامین کننده ابزار مفیدی برای مهار سستی و کم کاری فروشنده هستند، در حالی که نظارت بر تامین کننده این رفتار نادرست را تشویق میکند. اثر بازدارنده انگیزههای تامین کننده در یک بازار به شدت رقابتی و نامطمین تقویت میشود. علاوه بر این، نظارت بر تامین کننده، سستی فروشنده را در یک بازار به شدت رقابتی کاهش میدهد.
خلاصه ماشینی:
واژههاي كليدي: نظارت، تأمین کننده، مشوق های تامین کننده، سستی کسل کننده فروشنده، شدت رقابت مقدمه در شروع بحث تحقیق این سوال مطرح می شود که ،نقش شدت رقابت و عدم قطعیت بازار نظارت در تاثیر تأمین کننده و مشوق های تامین کننده بر سستی و کم کاری کسل کننده فروشنده در بین فروشندگان شرکت لبنیات میهن چگونه است؟ در ابتدا باید گفت که ، امروزه در بحث فروش امری که خیلی ضرروی است میزان تلاشی که فروشندگان برای فروش محصولات تامین کنندگان انجام می دهند، آنها باید عملکرد مطلوب داشته باشند تا بتوانند محصولات تامین کنندگان خود را به نحوی مناسب بفروشند.
(Lumineau, 2017) بنابراین ما در این تحقیق بر آنیم که به این پرسش اساسی یعنی: نقش شدت رقابت و عدم قطعیت بازار نظارت در تاثیر تأمین کننده و مشوق های تامین کننده بر سستی کسل کننده فروشنده به کمک دیدگاه فروشندگان شرکت لبنیات میهن چگونه است؟ پاسخ دهیم ادبیات و بیشینه پژوهش در این تحقیق، بر اساس نظریه نمایندگی( فروشندگی) بیان می شود که اثرات استراتژی های مدیریتی در محیط های مختلف بازار متفاوت است.
00, تاييد یافته های تحقیق نشان داد که مقدار آماره تی و ضریب مسیر استاندارد شده بین جمله تعاملی (شدت رقابت × نظارت بر تامين كننده) و متغیر وابسته سستي كسل كننده فروشندگان بترتیب برابر با 3.
بحث و نتیجهگیری این تحقیق با عنوان بررسی تاثیر نظارت بر تأمین کننده و مشوق های تامین کننده بر سستی کسل کننده فروشنده با نقش تعدیل کنندگی شدت رقابت و عدم قطعیت بازار است .