خلاصه ماشینی:
پیشخوان عنوان:پیشنیازهای مذاکره و تنظیم قراردادهای تجاری بینالمللی مؤلف:رضا پاکدامن ناشر:مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای بازرگانی تاریخ انتشار:اسفند 1374 تیراژ:2000 نسخه قیمت:6000 ریال (به تصویر صفحه مراجعه شود) تجارت بینالملل روزبهروز از اهمیت بیشتری برخوردار گردیده است.
برخلاف گذشته که تجارت بینالملل در کشور ما محدود به بخش دولتی و تعداد معدودی تاجر بزرگ بوده،طی چندین سال گذشته شاهد فعالیت اقشار گستردهتری از مردم در قالب تعاونیها و بخش خصوصی کوچک در این زمینه بودهایم.
از طرفی تجارت بینالملل و به تبع آن حقوق تجارت بینالملل ضمن برخورداری از ویژگیهای مهم متمایزکننده از تجارت داخلی،با شتاب زیادی در سطح جهان در حال تحول و تکامل بوده که آشنایی با آنها ضروری مینماید.
کتاب حاضر به بررسی اولین و حساسترین مرحله در فرآیند مذاکره و تنظیم قراردادهای تجاری بینالمللی اختصاص یافته و از 6 فصل با عناوین ذیل تشکیل گردیده است: 1-بررسی بازار،کالا و طرف معامله 2-ویژگیهای کالای مورد معامله 3-آشنایی با مقررات تجارت خارجی کشورهای طرف معامله و مقررات بینالمللی 4-نحوه تهیه و پردازش اطلاعات تجاری بینالمللی 5-طراحی استراتژی و مراحل مذاکرات تجاری بینالمللی 6-بررسی چند نمونه عملی از تحقیقات بازاریابی صادراتی ضمایم این کتاب به درج فهرست منتخب منابع درخصوص اطلاعات پیرامون بازارهای جهانی و فهرست منابع و مراکز ارایهدهنده آمار تجارت خارجی بیشاز 150 کشور جهان اختصاص یافته است.
علاقهمندان به تهیه این کتاب میتوانند با تلفن 939329 مدیریت بازرگانی شرکت چاپ و نشر بازرگانی تماس حاصل فرمایند.