چکیده:
در نظام کنترل کیفیت فراگیر،سابقهء هر اقدامی باید به صورت مستند تهیه و نگهداری شود تا هر زمان موردنیاز باشد،در اختیار قرار گیرد.البته مستندسازی روش خاصی دارد که میبایست مطابق با آن انجام شود تا مدیران بنگاههای اقتصادی بتوانند در هر زمان از نحوهء فعالیت شرکت و اعمال نظارت فراگیر بر کیفیت کالاها و خدمات خود،ارزیابی و تحلیل دقیقی داشته باشند. در این گزارش مستندسازی و مستندات نظام کیفیت تشریح میشود.
خلاصه ماشینی:
"البته مستندسازی روش خاصی دارد که میبایست مطابق با آن انجام شود تا مدیران بنگاههای اقتصادی بتوانند در هر زمان از نحوۀ فعالیت شرکت و اعمال نظارت فراگیر بر کیفیت کالاها و خدمات خود،ارزیابی و تحلیل دقیقی داشته باشند.
در تشریح این سطوح میتوان گفت:نظامنامۀ کیفیت، کتابچهای است که در آن خطمشی شرکت،خطوط کلی فعالیتهای مربوط به نظام کیفیت و سرمنشأ روشهای اجرایی و دستور العملها به چشم میخورد.
*در نظامنامۀ کیفیت،خط مشی،خطوط کلی فعالیتهای شرکت در ارتباط با نظام کیفیت و سرمنشأ روشهای اجرایی و دستور العملها به زبانی ساده بیان میشود.
بهتر است در فصول نظامنامه برحسب ضرورت به روشهای اجرایی و دستور العملها اشاره شود تا نحوۀ گردش کار و جزییات فعالیتها تشریح گردد.
ضرورت دارد که روشهای اجرایی به زبانی ساده نوشته شود تا به سهولت قابل هم و درک باشد و ارتباط میان افراد را برای به ثمر رساندن فعالیت،به خوبی روش و تشریح کند."