چکیده:
میوه و ترهبار آیرآن
در بازارهای جهانی خواهان بسیاری دارد
اشاره؛
تنوع آب و هوا و کشت و پرورش طبیعی انواع میوه و ترهبار در ایران با پیرهگیری از
منابع طبیعی آب. خاک و بهره گیری از تابیش مستقیم خورشید سبب شده است که محصولات
ایرانی از مزیتهای بپداشتی و مرغوبیت در طعم و مزه برخوردار شود.
با وجود تولید سالانه حدود ۲۳ میلیون تن میوه و ترهبار در ایران, کمتر از ۳ درصد این
محصولات به بازارهای جهانی عرضه میشود و بسیاری از فرصتهای تجاری در این بخش به
لحاظ نبود. امکانات و تسپیلات لازم از دسترس صادر کنند گان خارچ میشود.
مشکلات و مواتعی که در این بخش وجود دارد. نهتنها از دست رفتن در آمدهای ارزی
قابل حصول و بازارهای قابل نفود را سبب شده, بلکه ایجاد بسیاری از فرصتهای شغلی
همکن را در جامعه از بین برده است و صادر کنندگان را نیز با ضرر و زیانهای جبرانناپذیری
رویهرو ساخته است.
در خصوص مشکلات و موانع بر سر راه صادرات میوه و ترهبار ایران. تقاضای بازار جهانی
و... خبرنگار نشریه «بررسیهای باز رگانی» با آقصای صدرالدین نیاورانی سخنگو و عضو
میوه و تربار از تولید تا صادرات
هیاتمدیره اتحادیه صادر کنند گان میوه., ترهبار, صیفی. سبزی و گل و گیاه ایران, گفت وگوبیی ۱
دارد که با هم میخوانیم.
ناریشچه صادرات میوه و
ترهبار ایران را به طور خلاصه ذکر
فرمایید-
| صادرات میبوه و ترهبار به
کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج
فارس از ۳۰ سال پیش بهطور متمر
و جدی در حجسم کسم وبا
بستهبندیهای محلی و سنتی آغاز شد
بررسی های بازرگانی
و در این مدت نوسانات زیادی
داشسته است. بهطوری که با آغاز
جنگ تحمیلی. مشکلات عمدهای در
این زمینه پیدا شد.
صادرات میوه از سال ۱۳۹۶ دچار
تحول شد. اما به دلیل تصمیمات
دولت در زمیسنه نرخ ارز و برقراری
۶:۹
در صدور این کالای سریع الفساد
شاهد بو دهایم.
صادرات میوه و ترهپار در سال
۶ به اوج خود رسید و اکتون به
کشورهای شرق آسیا. شمال آمریکاء
برخی کشورهای اروپایی, آسیای
میانه و کشورهای حاشیه جسئوبی
خلیج فارس انجام میشود.
شماره۱۶۴