چکیده:
عصر حاضر در دنیای تجارت. «عصر مشتریسالاری» نامیده میشود. در این دوران
تمامی تلاش فعالان و کا رآفرینان اقتصادی بر ارتقای مطلوییت و جلب رضایت مشتری
متمر کز شده است.
در کشورهای صنعتی که هر روزه با پیشرفت علم و فناوری. عرضه کالاهای جدید با
کیفیت مرغوب را شاهد. هستیم و در ضمن رقابت فشردهای میان تولید کنند گان برای
کسب سیم بیشتر در بازار به چشم میخورد. جلب نظر مشتریان و تقویت تقاضای
با استفاده از شیوههای نوین بازاریابی, تبلیفات و فروش. یک اصل مسلم برای بقای
عرضهکنند گان کالاها و خدمات تلقی میشود.
در میان کشورهای صنعتی, ژاپن تنها کشوری است که تقریبا در دو دهه اخیر همواره
با افت تقاضای داخلی و رشد پساندازهای مردم مواجه بوده است. مردم ژاپن بالاترین
میزان پسانداز سرانه را در دنیا دارند. حتی فشارها و تلاشهای دیگر کشورهای صنعتی
برای تسخیر بازار ژاپن. به لحاظ فرهنگ بومی این کشور به ننیجه نرسیده و تلاشهای
دولت ژاپن در خصوص تقویت تقاضای داخلی از طریق افزایش هزینههای بودجه با
موفقیت چندانی روبهرو نشده است.
شرکتهای ژاپنی فعال در بخش خردهفروشی کالاها و خدمات. اکنون به اقدامهای
تازهای در خصوص ایجاد بازارهای بزرگ تقریبا به سبک و سیاق بازارهای بزرگ آمریکا
(مال) دوی آوردهاند تا شاید بتوانند پول بیشتری از جیب مردم دربیاورند.
«پرنوی از امید: موفقیت مجنمعهای جدید خردهفروشی» عنوان مقالهای در این
زمینه است که در نشریه «بررسی اقتصادی ژاین» منتشر و توسط خانم لیلی عمرانی
برگردان و تلخیص شده است.