چکیده:
مبادلات تجاری ایران و آرژانتین که از کشورهای مهم امریکای لاتین و حوزه دریای
کارائیب میباشد. در سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شد که از افزایش
چشمگیر صادرات آرژانتین به ایران ناشی شده است.
با وجود هزینههای سرسام آوری که برای بازاریابی؛ معرفی و عرضه کالاهای
صادراتی ایران صورت میگیرد و میبایست از تداوم برخوردار باشد تا بتواند بهرهوری
تجاری را افزایش دهد. لیکن صادرات ایران به بازارهای خارجی به ویژه به حوزه
آمریکای لاتین و دریای کارائیب از ثنبات. استمرار و پویایی برخوردار نیست. افت
صادرات ایران به آرژانتین در سال گذشته در قیاس با افزایش چشمگیر آن در سال
1378(نسبت به سال قبل از آن) موضوعی است که میبایست مورد تجزیه و تحلیل
قرار گیرد. نظر به اهمیتی که موضوع حفظ بازارهای صادراتی دارد. باید توجه داشت.
که از دست دادن یک بازار و تلاش دوباره برای حضور مجدد در آن, مستلزم صرف
وقت و هزیده کلانی است از این رو صادر کنند گان میبایست از پشتکار لازم برای حفظ
بازارهای خود برخوردار گردند اگرچة صادات غیرنفتی ایران به آرژانتین هنوز رقم
درخور توجبی نمیباشد.
در این مقاله به بررسی وضعیت مبادلات تجاری ایران و آرژانتین در سه سال
گذشته میپردازیم.