خلاصه ماشینی:
"البته در این شماره کتابهای:انجام صحیح فنآوری اطلاعات از هارولد لورن،قواعد اطلاعاتی از کارن پیرو،سرمایهگذاری در حوزه IT از دان رمنیل،یادگیری موفقیت در IT از تیم لین،تقویت زیر ساختارهای جدید IT از پیتر ول،تحقق سیستمهای پیشرفته در شرکتها از توماس داونپورت،غلبه به اضطراب IT از بورلی گولدبرگ،دایره المعارف نرمافزاری با معرفی 23 هزار نرمافزار استفاده از PC های خانگی برای توسعه عملکرد مدیران از مونیکا سیلی و ارزیابی IT از کریستوفر گاردنر را نیز بسیار کوتاه معرفی کردهایم و چکیده کتاب جهان بدون مرز از kenichi ohmae که به عناصر کلیدی استراتژی کسب و کار در هرکشوری(تعهد- خلاقیت،قدرت رقابت،فضای عمومی کشور برای سرمایهگذاری،واحد پولی و نوسانات آن)قدرت ابتکار در اقتصاد کشورها،عزیمت به فراسوی رقابت در کسب و کار،اقتصاد ملی بهم پیوسته هرکشور و هماهنگی دولتها در فعالیتهای اقتصادی هرکشور مربوط میشود را تقدیم کردهایم.
*چقدر از مشتریان،خریداران و واسطههای شرکت و کسب و کار خود اطلاعات داریم؟ حریم خصوصی اطلاعات ایشان کجاست؟ چرا باید اطلاعات مشتریان و خریداران را بدست آوریم؟ چگونه باید از این اطلاعات در جهت افزایش رقابت شرکت بهرهبرداری کنیم؟ آیا وب سایتها در این جمعآوری اطلاعات کمک میکنند؟ مهمترین روشهای گردآوری اطلاعات مشتریان و خریداران کدام است؟ آیا میتوانید بدون اطلاع مشتریان و خریداران از ایشان اطلاعات جمعآوری کنید؟ آیا کسب اطلاعات زیاد از مشتریان یک حسن است؟ پاسخ این پرسشها را در مقالهای در خصوص اطلاعات مشتریان قابل دسترس است آیا شرکتهای ایرانی نیز به این موضوعات اهمیت میدهند؟نگارنده به عنوان مشاور مدیریت در بسیاری از شرکتهای بزرگ ایران متاسفانه آنرا در کمتر شرکتها دیدهام."