چکیده:
توجه به بحثهای نظری به عنوان اصول بنیادین تحول در فرهنگ بیمه انکارناپذیر است.اما آنچه صنعت بیمه کشور به آن نیاز دارد،ارائه الگوهای کاربردی در نهادینه نمودن ارزشهای بیمهای برای پوشش خطرات بالقوه و در کمین مردم کشور است. اصولا میزان گسترش فرهنگ بیمه با توجه به میزان رشد حق بیمه در تولید ناخالص داخلی در این بخش ارزیابی میشود.رسیده به سهم 1/20 درصدی حق بیمههای بازرگانی از تولید ناخالص داخلی در مقایسه با دیگر کشورهای همطراز منطقه توسعه فرهنگی چندانی را در این زمینه متصور نمیسازد.این رشد در حالی است که اهمیت دیگر سازمانهای موازی در عملیات بیمهگری را نادیده انگاشته و تنها به نقش چند شرکت بیمه بازرگانی دولتی در تولید ناخالص ملی اکتفا شده است. این موضوع انحرافات بسیاری را در تصمیمگیری و ارزیابی میزان گسترش و نهادینه شدن فرهنگ بیمه به دنبال داشته و این مهم به دلیل عدم توجه به نقش سازمانهای موازی و درگیر با عملیات بیمهگری در توسعه فرهنگ بیمه است. در این مقاله سعی شده است بر اساس آمار موجود عملیاتی شرکتهای موازی درگیر با عملیات بیمهگری،تحلیلی بر نقش آنها در توسعه فرهنگ بیمه انجام گیرد.
خلاصه ماشینی:
"کارشناس شرکت سهامی بیمه ایران در این مقاله سعی شده است بر اساس آمار موجود عملیاتی شرکتهای
به نظر میرسد صنعت بیمه در مقایسه با دیگر خدمات مالی در کشور قابلیت انعطاف
که در این صورت ضریب نفوذ بیمهای 1/20 درصدی شرکتهای بیمه بازرگانی با
شخص ثالث اتومبیل 421 درصد و بیمههای درمانی 401 درصد است که نشاندهنده حمایت جدی دولت در جلوگیری از بحرانهای پیش روی سازمانهای مذکور و
تلاش در جهت حفظ بنیانهای توسعه فرهنگی بیمه در کشور است.
نظریههای کلاننگر در ارائه خدمات بیمهای و بسط فرهنگ بیمه
بهینهسازی فرهنگ بیمه ارائه شده است:
خدمات انجامشده و یا منابع مالی مورد نیاز برای پوششهای بیمهای خاص مانند
با این حال تحولات سریع و بنیادین صنعت بیمه مجالی برای نگاههای بروکراتیک و
لذا در این نظریه پیشنهاد شده است با جدا نمودن بیمههای شخص ثالث
بسط و توسعه سایر رشتههای بیمهای را تحت شعاع خود قرار داده است.
دیگر تفکر جمعی جامعه در شناخت بیمه نیز به دلیل تعامل بیشتر با شرکتهای بیمه از طریق این دو حیطه از ریسکها با توجه به خدمات ضعیف پس از فروش مربوطه
این بخش از اقتصاد و ایجاد تحرک در شرکتهای دولتی در حفظ بازار فعلیشان و نفوذ به بازارهای خرد بیمهای و دارای حاشیه امن تجاری همچون طرحهای خانه به
صنعت بیمه در کشور در واقع به صورت نامحسوسی به دو بازار بیمههای زندگی و
درمانی موجب کاهش نفوذ به سایر بازارهای بیمهای شده است که با توجه به تحولات
از جمله فرایندهای مهمی که در بازار بیمه نیاز به طراحی مجدد دارد سیستمهای"