خلاصه ماشینی:
"جشنوارهی بیستوششم فیلم فجر در راه است؛ شاید امسال باز هم در ابتدای هر سانس نمایش فیلم در جشنواره شاهد آنونس سال گذشته باشیم و همان ملالزدگی را صدباره و هزارباره تجربه کنیم و شاید هم مسئولان به فکر این افتاده باشند که تلاش بیشتری را در راه ایجاد جذابیت بیشتر برای معرفی کالای فرهنگیشان مصروف دارند،اما حتی اگر جذابترین و اصیلترین آنونس جشنواره ساخته شود این مهم بیفایده خواهد بود مگر آنکه رفتن به سینما جزیی از عادات مردم شود به طوری که مانند آب و غذا بدون آن حیات را برای خود ممکن ندانند و این نیاز به یک برنامهریزی کلان فرهنگی دارد و بسیار بیشتر از حد یک آنونس حد اکثر 2 دقیقهیی وقت،انرژی و تدبیر میطلبد.
شاید به عنوان یک راهکار ابتدایی بتوان فرایندی را پیشنهاد داد که در آن کل کلانشهر تهران به گونهیی رنگوبوی جشنواره را به خود بگیرد که در هر گوشهیی از شهر نشانهیی جذبت کند تا به سوی این جشن بزرگ بشتابی که دستکم ساعاتی از روز را صرف آن کنی و از دست دادن آن در نظرت مانند از کف دادن گوهری گرانبها جلوه کند؛ این مهم شاید با استفاده از مواد تبلیغی مناسب و جذاب از جمله عکسهایی از آنونس جشنواره در تابلوهای تبلیغاتی یا نمایشگرهایی در سطح شهر برای نمایش آنونس جشنواره(که در میادین بزرگ نصب شدهاند و اکثرا برای کالاهای تجاری تبلیغ و آگهی پخش میکنند)تا حدودی امکانپذیر باشد،ولی مهمتر آن است که تماشاگر پس از جذب شدن به سالنهای نمایش فیلمهای جشنواره -به فرض اینکه در آنجا هم به اندازهی کافی تبلیغات جذاب برای جلبنظر او وجود داشته و شرایط فیلم دیدن به شیوهی دلپذیری برای او مهیا باشد-در هنگام روبهرو شدن با اصل کالا دلزده و مأیوس نشود."