خلاصه ماشینی:
"-برقراری خط رو-رو در دریای خزر -احداث ترمینال نفتی در نکا و میرآباد -اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و احداث و بهرهبرداری از اسکله 100 هزار تنی چند منظوره در بندر یاد شده -افزایش تجهیزات تخلیه و بارگیری در کلیه بنادر تسهیلات ریلی:در بخش دریایی که حتما آقای ساسانی تکمیل خواهند کرد اقدامات انجام شده عبارتند از: -افزایش ظرفیت تعویض بوژی در ایستگاه سرخس حدود 160 تعویض بوژی در روز -کوتاه نمودن مسیر سرخس-بندرعباس از 2440 کیلومتر به 1619 کیلومتر -ایجاد کریدور امیرآباد-بندر عباس -ارایه تخفیفات پلکانی برای حمل محمولات ترانزیتی -احداث خط آهن لطف آباد-آرتیق تسهیلات هوایی:از جمله اقدمات مهم در این بخش عبارتند از: در بخش هوایی پروازهای ترانزیتی به دو بخش:1-فراز پروازی 2- توقفدار،تقسیم میشوند که در حال حاضر با توجه به برخی عوامل فقط انجام پروازهای ترانزیتی فراز پروازی در کشورمان(به تصویر صفحه مراجعه شود) از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و امکانات و تجهیزات لازم برای ارایه خدمات هوانوردی برای این پروازها تدارک دیده شده است که موجب گردیده است سالیانه بالغ بر 193000 پرواز در فضای کشور انجام پذیرد.
*محمودی:حمل و نقل راه آهن در کشوری مثل ما که از جغرافیای کوهستانی برخوردار هستیم و در حدود 75 درصد کشور ما را بیابانها و کوهها و درهها آنهم با شیبهای تند تشکیل میدهد برای زیرساختهای ایجاد راه آهن باید هزینه سنگینی انجام دهیم و لذا این طبیعتا حمل و نقل راه آهن ما را که امروز دولت مورد توجه آنها واقع شده بطوریکه تاکید بر ترانزیت از طریق حمل و نقل راه آهن دارد به عقیده من در اینجا باید تامل بیشتری شود زیرا در این مسیر چندان توفیقآمیز نخواهد بود زیرا هم اکنون قیمت ترانزیت راه آهن ایران نسبت به کشورهای دیگر دنیا از قیمت بالایی برخوردار است."