خلاصه ماشینی:
"مقتدرترین و تحسین شدهترین این بچه سینماییها-کاپولا،جرج لوکاس،استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی-خود را در مقام استعدادهای برجسته در اوایل دهه 1970 تثبیت کردند.
برای هر دو نسل-آنها که در اواسط دهه 1970 هالیوود را زنده ساخته بودند و آنان که شروع کارشان را مرهون گسترش تولید در دهه 1980 بودند-و آنان که در سایه ژانرهای تثبیت شده،فیلمهای کلاسیک ماندگار و کارگردانهای محترم شروع به فعالیت کردند.
»این دیالوگ نشان میدهد که بسیاری از فیلمهای دهه 1970و 1980 به نحوی کنایهآمیز یا تأثیرگذار به سنت هالیوود ادای احترام کردند.
به شکل صریحتر،هدف بسیاری از فیلمهای این دوره آن بود که ژانرهای امتحان پس داده موفق هالیوود را حفظ کنند.
2001؛اودیسه فضایی (1968)ساخته کوبریک پیشگام اصلی بود،اما لوکاس و اسپیلبرگ بودند که به هالیوود نشان دادند میتوان از ساختن فیلم در این ژانر سود فراوانی به جیب زد،ژانری که قبلاا مخصوص سانسهای بعدازظهر کودکان و نوجوانان قلمداد میشد.
همچون دهه 1950 برخی از فیلمها:بیگانه(1989)،بیگانهها (1986)و ترمیناتور،افسانه علمی را ابا عناصری تلفیق کردند که از فیلم ترسناک گرفته شده بود.
لوکاس حین ساختن جنگ ستارگان هیجان انگیزترین بخشهای نبرد هوایی از تصاویر واقعی جنگ را مونتاژ کرد،سپس این سکانسهای ترکیبی را استیون به صورت فیلمنامه مصور درآورد و نبردهای فضایی را مطابق با اسپیلبرگ (تصویرتصویر) فیلمهای قدیمی بازسازی کرد.
لوکاس و اسپیلبرگ که هر دو به سنت هالیوود قدیم نظر داشتند فیلمهایشان را مملو از اشارات به فیلمهای استودیویی قدیم(مثلا همیشه،1989 بازسازی مردی به نام جو،1943 است)،به دیزنی(در برخورد نزدیک و هوک 1991)و مولفان برجسته(در هر دو فیلم جنگ ستارگان و ای."