خلاصه ماشینی:
"در مجموعهای که مورد بررسی قرار دادیم و نویسنده از آن تحت عنوان منشور اخلاق تبلیغات بازرگانی یاد کرده است،ذکر نکاتی به منظور روشن ساختن موضوع لازم و ضروری به نظر میرسد: 1-نویسنده در این مجموعه هرچند سعی داشته با ذکر 38 عنوان اصول اخلاقی،حرکتی نو در عرصه معیارها و ضوابط تبلیغاتی فراروی مخاطبان قرار دهد،اما این موارد همانا اصول ذکر شده در قوانین و آییننامههای صنفی تبلیغات کشور است که پیش از این نیز تحت عناوین مختلف و در موارد متعدد به آن پرداخته شده است،لذا این مجموعه تنها به گردآوری و نگارش مجموعهای پرداخته که پیش از این نیز موجود بوده و اگر قرار بود با تکرار مکررات مشکلی حل شود میبایست مدتها پیش این گره کور باز میشد.
2-اشاره به مجموعه اصول اخلاقی در این مجموعه هرچند در جای خود مناسب و ضروری به نظر میرسد اما همواره تجربههای گوناگون در این کشور ثابت کرده است که در این وهله موعظه و نصیحت نه تنها نتیجه مثبت نداده بلکه در بسیاری موارد نوعی حالت تدافعی برای مخاطبان ایجاد میکند و محرک این حس میشود که باز هم موعظه و نصیحت شروع شد.
7-در بخش همراه با برنامهسازان(در فصل پنجم کتاب)از مواردی که نویسنده به آن توصیه کرده است تاسیس ادارهای متشکل از افراد کارشناس در زمینهی تطبیق مفاد منشور جامع اخلاق تبلیغات بازرگانی با آگهیهای تولیدی است که این مورد در نگاه کلی میتواند بسیار مفید و کارگشا باشد اما با توجه به این نکته که در بسیاری مفاد این منشور چون دیگر موارد حقوقی کشور ابهام و عدم شفافیت در بیان قانونگذار به چشم میخورد،لذا مشکل تفاوت دیدگاه و سلیقهای عمل کردن ابهام قطعا این منشور را نیز با مشکل و چالش مواجه خواهد کرد."