چکیده:
این مقاله توجه خود را به عوامل و مواردی که برای بازاریابی موفقیتآمیز و ارتقاء کتابخانههای عمومی لازم هستند،متمرکز ساخته است.مقاله از تلاشهایی بحث میکند که برای بالا بردن سطح خدمات در کتابخانههای عمومی سنگاپور،قبل از انجام عملیات و اقدامهایی که بتواند خوانندگان را جلب کند،انجام گرفته بود.مقاله همچنین از 87%افزایش وامها بین سالهای مالی 94 و 96 بحث میکند که در نتیجهء ارائه خدمات بهتر انجام گرفته بود.
خلاصه ماشینی:
"در خدمت کتابخانههای عمومی( PLS )5 ،در بخش هیأت کتابخانهء ملی( NLB )6سنگاپور، ما کاکلا معتقد به این واقعیت هستیم که بازاریابی و پیشبرد کار فقط موقعی میتواند با موفقیت همراه باشد که محصول و خدماتی را که میفروشیم،ارزش خریدن داشته باشند.
افزایش استفاده از کتابخانهء عمومی را میتوان به عوامل زیر مربوط دانست: -سه کتابخانهء جدید مردمی و 18 کتابخانهء مردمی برای کودکان در مدت دو سال افتتاح شدهاند؛ -مواد کتابخانهای جدیدتر در نتیجهء بودجههای مربوطه خریداری شده است؛ -کارمندان تربیتشده و تحصیلکرده بهتر برای کمک به مراجعین به کتابخانه استخدام شدهاند؛ -کتابخانههایی با ساختمانهای بهتر و جذابتر ساختهشده و وسایل راحتتر خریداری شدهاند؛ -معرفی و تبلیغ بهتر؛ -خدمات بهتر و مناسبتر،شامل خدمات عرضه کتاب در تمام مدت 24 ساعت؛ -صفهای کوتاهتر از طریق امانت گرفتن و برگشت دادن به صورت سلف سرویس؛ -خدمات الکترونیکی بیشتر شامل:خدمات اینترنت و سی.
تلاشهای ارتباط و خبررسانی برای بازاریابی از طرف PLS (خدمات کتابخانه عمومی) گروه ارتباط و بازاریابی PLS تلاش خود را به تبلیغ و انتشار فعالیتهای PLS جهت برطرف ساختن نیازهای مراجعین متمرکز ساخته است.
موقعی که محصول و خدمات مناسب عرضه میشوند،تلاش کمی برای جلب خوانندگان به سوی کتابخانهها لازم است بخش PLS به توجه و تلاش خود جهت بالا بردن سطح خدمات ادامه خواهد داد تا مراجعهء مردم به کتابخانه را امری لذتبخش و با ارزش سازد،چون فقط با این (1) MCG:Marketing Communications Group ."