خلاصه ماشینی:
"این اصطلاحات را با تعاریف زیر جور کنید: a )پاسخ اندک به هنگام لمس یا صحبت کردن b )تنس عضلانی افزایشی c )تمهیدات افزایش گفتار d )استفاده از لوله استنشاق برای دادن دارو سببشناسی ناتوانیهای شدید و چندگانه در بیش از نیمی از کودکان که با این ناتوانیها متولد میشوند سببشناسی نامشخص است.
معلم کودک را با استفاده از سیاههی رشدی استاندارد ارزیای میکند،فقدان مهارتهای ویژه رشدی در کودک را تعیین میکند و سپس با مدنظر قرار دادن مهارتهایی که دانشآموز نمیتواند انجام دهد،مجموعهای از توالیها را برای رشد آن مهارتها به دانشآموز آموزش میدهد.
برای دانشآموز با ناتواناییهای شدید که به سختی در تکالیف مشارکت میکنند شامل فعالیتهای فردی است،که به آنها کمک میکند برای مثال یک مرحله در تحلیل تکلیف ممکن است خواندن باشد.
در تحلیل تکلیف کاسی ممکن است خواندن باشد:( b )قوطیهای کمپوت را به سمت قوطی بازکن میگیرد( c )برای اینکه همکارش بتواند قوطی را در قوطی بازکن قرار دهد به"من نیاز به کمک دارم"در کتابچهی ارتباطش اشاره میکند.
تذکر سرپرست به او،برای شروع مرتب کردن ظروف اگر دانشآموزان به علایم طبیعی پاسخ بدهند ممکن است به کمک معلم یا سایر افراد وابسته شوند.
سوال: چگونه مداخلهها و درمانهای گوناگون بالاترین کمک را به افراد با ناتواناییهای چندگانه میدهد؟ یک یا بیش از یک پاسخ میتواند صحیح باشد: الف)تشخیص زود هنگام درمان ب)با شروع زود هنگام درمان ج)با طرحی که کودک را در تمام مدت کودکی،نوجوانی و اوایل بزرگسالی رشد دهد."