خلاصه ماشینی:
"پرسشنامه شامل الف:مواردی از پرسشنامه کودک پل که بر کارکردهای اولیه رشدی-اجتماعی و تحصیلی متمرکز است و ب:اندازهگیری پچیدگیهای حاملگی،زایمان و نوزادی از طریق مصاحبه تشخیصی برای کودکان و نوجوانان-تفسیر والدین (هرجانیک و کمبل،؛1977 هرجانیک و ریچ28،1982)میباشد (به تصویر صفحه مراجعه شود) والدین و دو معلم به کودک باتوجه به نشانههای رفتار عمومی با استفاده از سیاهه رفتاری کودک آخن باخ(آخنباخ،1991 a )و فرم گزارش معلم(آخنباخ،1991 b )نمره میدهند.
ارزیابی مشکلات زبان و حرکت کارکرد حرکتی-الف)والدین در پرسشنامه مشخص کردند که چقدر برای کودکان آنها یادگیری که فعالیتهایی که در زیر میآید آسان است و اکنون چقدر خوب آنها را انجام میدهند:"در ظروف مربوط غذا بخورند"،"خودشان لباس بپوشند"،زیپ و دکمه را ببندند"،"بند کفش را ببندند"،"حروف را بنویسند"،" نقاشی کنند"،"بالگوها بازی کنند،با دست بهطور کلی خوب کار کنند و کارهای ظریف دستی مانند پازل،الگوها را انجام دهند؛"،" شنا کنند"،"تخته اسکیت سوار شوند"،بیسبال یا فوتبال بازی کنند".
همبستگیها و معناداریها در نمرهگذاری مهارت های حرکتی توسط والدین و نمرات هوشبهر و پیشرفت در مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان و آزمون پیشرفت انفرادی وکسلر (به تصویر صفحه مراجعه شود) توجه:همبستگی گشتاوری پیرسون ارایه شده برای یک نمونه 25 نفری بود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث نتایج این بررسی مقدماتی نشان داد که کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزونجنبشی( AD/HD )نسبت به گروه کنترل، مشکلات بیشتری در اجرای یک طیف وسیع مهارتهای حرکتی دارند و این مشکلات در حالی نمود مییابد که قبلا آنها این مهارت ها را آموختهاند."