خلاصه ماشینی:
"عوامل تعیینکننده تجارت درون صنعت در کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران تهیهکننده:دکتر سعید راسخی همکاران طرح:مرحوم دکتر اکبر نفری،دکتر حمید رضا برادران شرکا و مهدیه سعیدی انتشارات:مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی اگرچه از کشف پدیده تجارت درون صنعت-صادرات و واردات هم زمان گروه کالاهای مشابه و متمایز-بیش از سه دهه میگذرد ولی این امر به سرعت در حال رشد میباشد بهطوری که در حال حاضر،بخش قابل ملاحظهای از تجارت بین الملل به شکل تجارت درون صنعت صورت میگیرد.
در تئوریهای جدید این امکان متفاوت برای کشورهای در حال توسعه فراهم شده است که با بهرهگیری درست و به جا از عوامل و فرصتهای خود،تجارت را توسعه دهند.
فصل اول به تئوریهای تجارت بین الملل،تئوریهای مرسوم و تظریههای جدید(در قالب نه مدل)اختصاص دارد.
فصول ششم و هفتم به ترتیب به عوامل تعیینکننده تجارت درون صنعت کشورهای در حال توسعه منتخب و ایران اختصاص پیدا کرده است."