خلاصه ماشینی:
"از جمله مهمترین این اطلاعات محیطی،اطلاعات بازار و بازاریابی میباشد که بایستی در ساختار مدیریت بازاریابی هر سازمانی،سیستمها و روشهای پویایی برای گردآوری،سازماندهی،پردازش و ذخیره آن طراحی شده باشد.
سیستمها و روشها جمعآوری اطلاعات در این فضای تجاری و رقابتی که روزانه حجم زیادی از اطلاعات متنوع بازار و بازاریابی همچون:میزان و روند تقاضا،قیمتهای رقابتی، کششهای تقاضا،تغییرات در رفتار و سلایق مشتریان در آن تولید میشود،مبتنی بر راهکارهای فناوری اطلاعات نباشند، کارایی و اثربخشی خود را از دست خواهند داد.
افزایش کارایی عملیات بازاریابی،افزایش کیفیت محصول،نوآوری،انطباق بیشتر محصولات با نیازهای بازار و طراحی استراتژیهای رقابتی تأثیرگذار دستاوردهایی هستند که از بهکارگیری و توسعه به موقع و کافی نظامهای اطلاعات بازاریابی حاصل میشوند.
این کتاب که برپایه پژوهشی در نظام اطلاعات بازاریابی تألیف شده است،با نگاهی عمیق به وضعیت حاکم بر سیستمها و روشهای مدیریتی بازاریابی در صنایع(به صورت موردی در صنایع غذایی)،به معرفی آسیبهای موجود در آن میپردازد و راهکارهایی را جهت حل آنها پیشنهاد میکند."