خلاصه ماشینی:
"ممکن است حتی شکل کامپیوترها هم عوض شود و افراد بتوانند مانند کتاب آن را در دست گرفته و بخوانند،هر چند لذت کتاب چیز دیگریست البته الان کامپیوترها تا حدی به این سمت میروند و شاید حتی روزی به صورت کتاب تغییر شکل دهند چون کتاب رسانه خلوت است و استفاده از آن شرایط و ویژگیهای خاصی دارد.
تلویزیون میتواند راهبری کند و رادیو هم میتواند به آن یاری برساند و ترکیب این دو برای تغییرات فرهنگی و مهندسی فرهنگی ایدهآل است،اما رادیو چون توان اطلاعرسانیاش زیاد است میتواند مبتنی بر همین کارکرد شروع کند و زمینههای تغییر نگرش را برای تغییر رفتار ایجاد کند.
تلویزیون ایران برای ماه مبارک رمضان باید از یک سال قبل برنامهریزی کند چون از او چنین توقع و انتظاری میرود زیرا در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهد داد.
البته در کنار این استراژی،یازده استراتژی دیگر هم در نظر گرفته شد از جمله:استراتژیهای توسعه متنوع براساس بازتعریف از شبکههای موجود و تفکیک کامل وظایف و مأموریت آنها،اطلاح رویکردهای تولید برنامه،نظارت درونزا برای مدیریت مؤثر بر پیام،استراتژی ایجاد ساختار ارتباطی مناسب میان شبکهها و معاونت،تقلیل و کوچکسازی سازمانی برای ایجاد کارآمدی،استراتژی توسعه حوزههای نظری در رادیو و...
یکی دیگر از فعالیتهای ما،توجه به ارزشیابی گروههای ارزشیاب است و در کنار آن توجه و اهمیت دادن به جشنواره رادیو که در واقع ظرفیتسازی برای سیستم است و همچنین ایجاد مدیریت جدیدی با عنوان طرح و ارزیابی است که وظیفه آن تنظیم بودجههای تخصیصی به شبکههاست به این ترتیب از سال آینده شبکههای رادیویی بودجه از پیش تعیینشدهای نخواهند داشت."