خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نقدی بر کتاب: زمینهای برای باز اندیشی در فلسفۀ تعلیم و تربیت مترجم:سعید بهشتی،نشر ویرایش خسرو باقری عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران کتاب«زمینهای برای باز اندیشی در فلسفه تعلیم و تربیت»،مجموعه مقالاتی است در باب فلسفه تعلیم و تربیت که توسط فاضل محترم جناب آقای دکتر سعید بهشتی انتخاب،تنظیم و ترجمه شده است.
در کتاب مورد بحث، این نیاز با یادداشتهای مترجم محترم در آغاز هر بخش کتاب و به دست دادن خلاصهای فشرده از مباحث آن،تا حدی رفع شده است،هر چند جا برای شرح در مورد برخی فصول همچنان وجود دارد.
و اما نکات مورد نظر به شرح زیر است: 1-نخست لازم است به این مطلب جانبی اشاره کنیم که آوردن عنوان"ترجمه و تألیف"بر روی جلد، هنگامی از تناسب کافی برخوردار است که مترجم خود نیز مقاله یا مقالاتی را نگاشته و بر کتاب بیفزاید.
معنای تحت اللفظی این واژه"علوم روحی"است که امروزه باید آن را"علوم انسانی"ترجمه کرد زیرا عناوین مختلفی که در زمانهای مختلف بکار رفته،همچون "علوم اخلاقی"،"علوم اجتماعی"و"علوم انسانی" مفاهیمی مترادفند و در زبان فارسی نیز علوم انسانی مصطلح است.
برای فهم بهتر آثار ترجمه شده، مترجمان در صورت امکان،باید زحمت نگارش شرحها یا ضمایم را نیز بر خود هموار کند در کتاب حاضر،این نیاز با یادداشتهای مترجم محترم در آغاز هر بخش کتاب،تا حدی رفع شده است.
همچنین برای lacihposolihp" "esneS معادل"فهم فلسفی"بکار رفته است که مناسبتر است"مفهوم فلسفی"یا"معنای فلسفی"را به جای آن استفاده کنیم زیرا کلمۀ"فهم"ممکن است به عنوان جریانی روانی و درونی در نظر گرفته شود در حالیکه در اینجا مفهوم یا معنایی مراد است که در عبارات جلوهگر میشود."