خلاصه ماشینی:
"گزارش کتاب سال انگلستان حاکی از آن است که این کشور در سال 3002 میلادی در مجموع 71/722 بیلیون پوند فقط در حوزهی تبلیغات تجاری هزینه کرده است».
در فصل اول کتاب به کلیات پژوهش در مورد طرح موضوع،اصول و مبانی،اهداف،سؤالهای اساسی،تعاریف و مفاهیم،روش بررسی و رویکردهای تبلیغات تجاری در ایران(گذشته و وضع موجود)اختصاص یافته است.
در بخش رویکردهای تبلیغات تجاری در ایران،رویکرد منفی تبلیغات تجاری،رویکرد اطلاعرسانی و تبلیغات اطلاعرسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
فصل دوم این کتاب شامل مروری بر ادبیات نظری و تجربی انجام شده در ایران و سایر کشورها است که بخش عمدهای از آن را مطالعات تئوری در زمینهی تبلیغات تجاری شکل میدهد،در این مبحث مطالب ارزشمندی شامل رویکردهای مثبت و منفی به تبلیغات از دیدگاههای فرهنگشناسی،جامعهشناسی،روانشناسی،اقتصاد و بررسیهای مربوط به تأثیر تبلیغات تجاری و...
فصل سوم کتاب به یافتههای پژوهشی گروه تبلیغات اختصاص یافته است که سه پژوهش نوین در تبلیغات تجاری ایران را ارائه میکند."