خلاصه ماشینی:
"صحنههای: -ملاقات اهالی دهکده و پیرمرد -هیاهوی«کیکوچیو»و دویدن ساموراییها به سمت میدان دهکده -هجوم راهزنان و متوجه شدن سامورایی شمشیرزن و در نهایت آمادهباش خطوط دفاعی دهقانان(در چند نما) این موارد به آهنگ برونی نماها نیز شتاب داده است.
به عنوان مثال،کاردبندی: -چشمانداز وسیع در آغاز فیلم -صحنهی به خاکسپاری«هیساکی»اولین سامورایی قربانی -صحنهی حملهی«کامبهیی»به عدهیی که معترض تخلیهی خانههای خود در حاشیهی دهکده هستند -صحنهی آسیاب آبی بعد از مرگ پیرمرد و زن،زمانی که «کیکوچیو»کودک بازمانده را در آغوش میگیرد -صحنهی درگیری با راهزنان و به خصوص تیراندازی کامبهیی و گریهی«کاتسوشیرو»بعد از پایان جنگ -اولین نمای سکانس پایانی در کنار گور ساموراییها تجربهی 3:طراحی صحنه و فضاسازی سکانس آسیاب آبی در فیلم«هفت سامورایی»از جمله سکانسهای زیبایی است که در آن«آکیرا کوروساوا»استادی خود را در طراحی صحنه و فضاسازی اثبات کرده است."