خلاصه ماشینی:
"آخرین تحقیقاتی که پیرامون مجموعههای تلویزیونی عامهپسند (به تصویر صفحه مراجعه شود) سطحی و ملودرام انجام گرفته است،به تئورهای انجامشده در عرصهی تلویزیون و سینما همچون آنالیز درک ساختاری، کالبدشناسی و نشانهشناسی متن،تحلیل مخاطب،اقتصاد سیاسی نظریات فرهنگی،جهات و نوع نگرشها،اشارات فراوانی دارد اما در عین حال برخی از این تحقیقات،مرزهای چنین مفاهیمی را نیز عیان میکنند.
آیا این پذیرش میتواند مردمحوری یا سلطهی مردانه و انواع آن را به همراه تماشاگر زن یا تماشاگران زنگرا مورد خطاب قرار دهد؟اگر بله،چگونه؟ «لورا مالوی»زمانی که میخواهد مقالهی«جدال در آفتاب»اثر «کینگ ویدور»را در خصوص ملودرام تحلیل کند،مطلبی را پیشتر مطرح میکند؛آنچنانکه در فیلم نیز دیده میشود،در درک و دریافت فیلم زنمحور،سؤالی تلخ در باورپذیر کردن نکتهی مرتبط با طلبهای مردانه وجود دارد.
از سوی دیگر،«پان کوک» که در سال 0491 و در استودیوهای«گن اسپرو»در خصوص یک مجموعهی تلویزیونی ملودرام مینوشت،در مورد سینمای کلاسیک و موضوع احتمالی فاعلیت زن خوشبینیهای به زبان نیامدهیی را مطرح میکند اما جامعهی مردسالار،تمناهای زنانه یا زاویهی نگاه آنان را به عنوان فرهنگ و انواع ارتباطات تحت فشار تماشاگر-متن، حتی اگر قدرت پاک کردن داشته باشد،به عنوان واقعیتی متناقض قبول میکند.
حتی اگر کوک در توجه به شاخصههای روشنگر و متمایزکننده محق باشد،مباحث طولانی قبلی او در مورد فیلمهای زنانه و ارتباط آن با مخاطب-متن-که از سوی ژانسبورگ تحلیل و بررسی پیوندهای اجتماعی و صنعتی ملودرام ارایه شده است-را از نزدیک تعقیب میکند.
این موضوع هم در ارتباط با مجموعههای تلویزیونی عامهپسند سطحی و هم در مورد فیلمهای زنمحور پژوهشهای مشترکی را باعث میشود اما مفهوم مخاطب اجتماعی،درحالیکه با مفهوم تماشاگر عام،متفاوت اندیشیده میشود،هرکدام از آنها بین متن و متعلقات آن،به یک وجه مشترک بینابین میرسند*"