خلاصه ماشینی:
"گفتوگو درک ارزشهای رادیو در میان رسانههای فردا (به تصویر صفحه مراجعه شود) اشاره: کتاب«درک رادیو»با مباحثی از جمله ویژگیهای رادیو،رادیوی موسیقی و گفتوشنودی،نمایشنامههای رادیویی و مخاطبان،فروردینماه 1381 از سوی مرکز تحقیق و توسعه صدا و سیما به چاپ رسیده است.
*** خوانندهی کتاب«درک رادیو»با چه نوع کتابی رو به روست؟آیا کتابی است که رادیو را به مثابه یک رسانه و پدیدهی فرهنگی بررسی کرده یا بیشتر به کار برنامهسازان رادیویی میآید؟ هردو موضوعی که اشاره کردید در این کتاب آمده بررسی رادیو به عنوان یک رسانه و پدیدهی فرهنگی بیشتر است.
امروز به دلیل مشکلات حملونقل،نمیتوان همه جا به رایانه و اینترنت دسترسی داشت اما رادیو همیشه قابل حمل است و با امکانات ماهوارهای در آینده میتواند پوشش بهتری هم داشته باشد؛برنامهریزان میتوانند با این دید در برنامههایشان رادیو را نیز لحاظ کرده و جایگاه خود را برای کار در این رسانه (به تصویر صفحه مراجعه شود) نیز تقویت کنند."