خلاصه ماشینی:
"*تطبیق ابزارها و روشهای بانکداری الکترونیک بافرهنگ و روحیه و دانش مردم و ایجاد تنوع در ابزارهایالکترونیکی خدمترسان به منظور فراهم آوردن امکان استفادهاز خدمات بانکی در مکانها و زمانهای مختلف *لزوم ارائه آموزشهای کاربردی به مشتریان و برگزاریدورههای آموزشی شیوه کار با نظام جدید خدمات بانکی(این مساله امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته با برگزاریدورههای مختلف کوتاه مدت و عمومی تقریبا حل شده استو تنها برای کشورهای در حال توسعه مطرح است.
*گسترش سیستمهای سختافزاری و نرمافزاری مطابقبا استانداردهای روز دنیا *تعیین امکانات ویژه برای بهرهبرداران از سیستمهایبانکداری الکترونیک *توسعه وب سایتهای اینترنتی و چیزی فراتر از یکمرکز اطلاعرسانی بودن *خصوصیسازی بانکداری به منظور نیل سریعتر و باکیفیتتر به مطلوبیت لازم و توسعه بانکداری الکترونیکبه عنوان چالشی ملی در عرصه فنآوری اطلاعات *ترویج فرهنگ مناسب استفاده از ابزارها و خدماتبانکداری الکترونیک با استفاده از رسانههای همگانی وتابلوهای تبلیغاتی همراه با ایجاد نگرش کلان در میانتصمیمگیران،برنامهریزان و دستاندرکاران *شناخت تمامی احتمالات در فرایند بانکداریالکترونیک و کاهش درصد ریسک به منظور افزایش اعتمادعمومی نسبت به بانکداری الکترونیک و پوشش دادن بیمهایمبادلات الکترونیکی وانع مسیر الکترونیکی شدن بانکها به دست آوردن اعتماد همواره یکی از اهداف اولیه درراه ایجاد رابطه بلند مدت با مشتریان است و مستحکمترینموقعیت در ذهن مشتری قابل اعتماد بودن سازمان میباشد.
-هزینه بالا:یکی دیگر از چالشهای پیش روی بانکداریالکترونیکی،لزوم استفاده از سیستمهای پیشرفته و امکاناتجدید میباشد که به دلیل گران بودن این تجهیزات و هزینهبالای نگهداری آن برای بسیاری از بانکها،موجب عدمارائه و توسعه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی به طوربایسته شده است."