چکیده:
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی تکنیک های بکارفته در وب سایت کتابخانه های مرکزی دانشگاه های ایران از لحاظ بازاریابی انجام شده است. روش: این پژوهش به روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. جهت جمع آوری داده ها از یک سیاهه ارزیابی استفاده شده است که با استفاده از مطالعه متون و نظر متخصصان تهیه شده است. یافته ها: نتایج این بررسی نشان داد که استفاده از تکنیک های بازاریابی در وب سایت های مورد بررسی در سطح بالایی نیست. میزان بکارگیری تکنیک ها در دانشگاه های دولتی وضعیت مناسب تری نسبت به دانشگاه های غیر دولتی دارد.
خلاصه ماشینی:
آمیخته بازاریابی دروب سایت کتابخانه های مرکزی دانشگاه های ایران فاطمه نوشین فرد (نویسنده مسئول ) استادیار دانشیار گروه کتابداری و اطلاع رسانی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات تهران Nooshinfar2000@yahoo.
com تاریخ دریافت : ٩٠/٥/٢٢ تاریخ پذیرش :٩٠/٨/٢٣ چکیده هدف : این پژوهش با هدف شناسایی تکنیک های بکارفته در وب سایت کتابخانه های مرکزی دانشگاه های ایران از لحاظ بازاریابی انجام شده است .
بنابراین پژوهش حاضر قصد دارد وضعیت موجود وب سایتهای کتابخانه های مرکزی دانشگاه های ایران را از لحاظ بازاریابی خدمات و اطلاعات بررسی نماید و میزان بکارگیری عناصر آمیخته بازاریابی در این وب سایت ها را مشخص نماید.
قربان نژاد (١٣٨٩) در پایان نامه خود به بررسی دیدگاه های مدیران و کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان نسبت به استفاده از آمیخته های بازاریابی (محصول ، مکان ، بها و ترویج ) برای بهره گیری بیشتر مراجعان از خدمات کتابخانه می پردازد.
عربلو (١٣٨٩) در پژوهش خود به بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات پرداخت .
پی نوشت ها ١-Reynolds ٢-Park & lee ٣-Chkraborty ۴- Steadley ۵- Fialkoff 6-Stearns ٧- Renborg 8- Adeyoyin ٩-Kim & Park 10-Castaldo 11-Mu-Chen Wu 12-Kaur ١٣ -این لیست با مراجعه به وب سایت های زیر به دست آمده است : - http://www.
بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات .