-
1.
نویسنده : Mazahery، Shahab ؛ Hashemian، Mahmood ؛ Alipour، Javad ؛
مجله:Teaching English as a Second Language Quarterly»Winter 2021, Volume 40 - Number 1 رتبه: الف/ISC (33 صفحه - از 83 تا 115 )
کلیدواژه ها:CaptionsinstructionL2 vocabulary learningSubtitlesExtensive TV viewing
-
2.
نویسنده : Hashemian، Mahmood ؛ Farhang-Ju، Maryam ؛
مجله:Journal of Research in Applied Linguistics»Summer and Autumn 2018,Volume 9 - Issue 2 رتبه: الف/ISC (21 صفحه - از 141 تا 161 )
کلیدواژه ها:Writing AbilityCorrective Feedbackmetalinguistic feedbackgrammatical accuracyField (In)dependent
-
3.
نویسنده : Sheikhipour، Anahita ؛ Roohani، Ali ؛ نویسنده مسئول : Hashemian، Mahmood ؛
مجله:Journal of Modern Research in English Language Studies»Autumn 2021, Volume8 - Number 4 رتبه: الف/ISC (31 صفحه - از 21 تا 51 )
کلیدواژه ها:ComplexityAccuracydigital nativesand Fluency (CAF)Flipped vs. Traditional Classrooms
-
4.
نویسنده : Hashemian، Mahmood ؛ Farhang-Ju، Maryam ؛
مجله:Journal of Research in Applied Linguistics»Winter and Spring 2017, Volme 8 - Issue 8 (Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics) رتبه: الف/ISC (7 صفحه - از 14 تا 20 )
کلیدواژه ها:PolitenessRequest strategiesIndirectness
-
5.
نویسنده : Davoudian Dehkordi، Pardis ؛ Alipour، Javad ؛ نویسنده مسئول : Hashemian، Mahmood ؛
مجله:Teaching English Language»Winter and Spring 2021, Volume 15 - Number 1 رتبه: الف/ISC (28 صفحه - از 1 تا 28 )
کلیدواژه ها:MotivationRegulatory fitRegulatory focusL2 Task conditionL2 oral task performance
-
6.
نویسنده : Roohani، Ali ؛ Forootanfa، Farzaneh ؛ Hashemian، Mahmood ؛
مجله:Journal of Research in Applied Linguistics»Summer and Autumn 2017, volume 8 - Issue 2 رتبه: الف/ISC (22 صفحه - از 71 تا 92 )
کلیدواژه ها:grammarWillingness to Communicatecollaborative output tasksInput TasksEFLWTCInputIranianIranian Intermediate EFL LearnersEnglish
-
7.
نویسنده : Hashemian، Mahmood ؛ نویسنده مسئول : Farhang-Ju، Maryam ؛
مجله:Journal of Modern Research in English Language Studies»Autumn 2022, Volume9 - Number 4 رتبه: الف/ISC (24 صفحه - از 119 تا 142 )
کلیدواژه ها:direct feedbackmetalinguistic feedbackComputer-mediatedWriting Ability (WA)Willingness-to-Write (WTW)
-
8.
نویسنده مسئول : Salehpour، Gholamreza ؛ نویسنده : Hashemian، Mahmood ؛ Roohani، Ali ؛
مجله:Teaching English Language»Summer and Fall 2023, Volume 17 - Number 2 رتبه: الف/ISC (35 صفحه - از 251 تا 285 )
کلیدواژه ها:ELTPerceptionParadigm ShiftEilGlobal EnglishLanguage Variation