خلاصة:
اساسا دانشآموزان دارای ناتوانی باید همواره با دانشآموزان عادی تحت آموزشهای لازم قرار گیرند. این دانشآموزان که در وهلهی نخست در مدارس عادی قرار داده نمیشوند،باید هرچه سریعتر از نظام آموزشهای تلفیقی و فراگیر بهرهمند شوند.
ورود دانشآموزان دارای ناتوانیهای متوسط،شدید و عمیق به فرآیند آموزش عادی(نهضت فراگیرسازی) از راه تأمین و برطرف نمودن نیازهای دانشآموزان کاهش و یا حذف موانع طراحی مراکز آموزش ویژهی این نوع دانشآموزان همواره بر میزان یادگیری آنان تأثیرات مهم و مثبتی داشته و موجب میشود آنان از امکانات و تسهیلات آموزشی بهتری نیز برخوردار گردند.
ملخص الجهاز:
"ورود دانشآموزان دارای ناتوانیهای متوسط،شدید و عمیق به فرآیند آموزش عادی(نهضت فراگیرسازی) از راه تأمین و برطرف نمودن نیازهای دانشآموزان کاهش و یا حذف موانع طراحی مراکز آموزش ویژهی این نوع دانشآموزان همواره بر میزان یادگیری آنان تأثیرات مهم و مثبتی داشته و موجب میشود آنان از امکانات و تسهیلات آموزشی بهتری نیز برخوردار گردند.
1lمقدمه: به منظور تأمین نیازهای آموزشی کودکان دارای ناتوانی،طراحان فضاهای فیزیکی و آموزشی باید ساختمانهای بدون مانعی را طراحی کنند که امکان دسترسی کودکان مزبور به فضاهای موردنظر را فراهم نماید تا از این رهگذر کودکان دارای ناتوانی از امکانات آموزشهای عادی نیز برخوردار گردند.
1-2-تأمین فضاهای متعدد کلاسی:کلاسهایی که گزینههای متعددی را در خصوص محیطهای فیزیکی و طبیعی فراهم مینماید،برای طراحی کلیه برنامههای آموزشی مرجح بوده و همچنین به منظور تأمین نیازهای بیشمار آموزشی دانشآموزان افزایش و ارتقاء سطح یادگیری آنان نیز کاملا ضروری و مؤثر میباشد.
6-3-کیفیت و شرایط هواس کلاس:اصولا مدارس مناطق آموزش و پرورش به منظور تأمین بهداشت و سلامت مطلوب دانشآموزان دارای ناتوانی ملزم و موظف گردیدهاند که وضعیت و کیفیت هوای داخل کلاسهای آموزشی را که کاملا بر میزان یادگیری دانشآموزان نیز مؤثر میباشد،بهبود و ارتقاء بخشند.
نتیجهگیری: ورود دانشآموزان دارای ناتوانی متوسط،شدید و عمیق به فرآیند آموزش عادی(نهضت فراگیرسازی)از راه تأمین و برطرف نمودن نیازهای دانشآموزان، کاهش و یا حذف موانع طراحی مراکز آموزشی مختص این نوع دانشآموزان همواره بر میزان یادگیری آنان تأثیرات مهم و مثبتی داشته و موجب میشود آنان از امکانات و تسهیلات آموزشی بهتری نیز برخوردار گردند."