Abstract:
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر کیفیت عملکرد نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان میباشد. این تحقیق از نظر هدف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی میباشد. این پژوهش توصیفی (غیر آزمایشی) از نوع تاثیر سنجی با رویکرد معادلات ساختاری است. همچنین این پژوهش ماهیت توصیفی دارد و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای است. جامعه آماری این پژوهش 199 نفر از کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی بوده است با توجه به محدود بودن افراد جامعه ی اماری و سه متغیره بودن تحقیق از روش جامعه شماری استفاده و تعداد 174 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید. به منظور بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. روایی و پایایی در روش حداقل مربعات جزئی در نرم افزار SMART PLS2 به صورت روایی همگرا، روایی تشخیصی و پایایی سازه مورد تایید قرار گرفته است. به منظور تحلیل یافته های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. کیفیت عملکرد نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی تاثیر دارد. ضریب تعیین در این مدل برابر 320/0 میزان تبیین واریانس و تغییرات متغیر وابسته توسط مجموعه متغیرهای مستقل را نشان می دهد.
Machine summary:
در راستای این هدف، اهداف زیر دنبال می شود: 1- تعیین تاثیر کیفیت عملکرد نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی.
فرضیه های تحقیق 1- کیفیت عملکرد نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
7- کیفیت اجتماعی نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
آزمون فرضیه فرعی سوم کیفیت راهبردی نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
آزمون فرضیه فرعی چهارم کیفیت روان شناختی نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
آزمون فرضیه اصلی کیفیت عملکرد نیروی انسانی بر رضایت مندی مراجعه کنندگان سازمان بیمه سلامت با تاکید بر نقش میانجی نگرش کارکنان با در اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
برای فرضیه اصلی پیشنهاد می گردد اداره کل سلامت استان آذربایجان غربی در تاکید بر نگرش های کارکنان، نسبت به ارتقاء کیفیت عملکرد نیروی انسانی کوشش کرده تا به این وسیله بتواند رضایت مندی مشتریان را فراهم کند.