Abstract:
پژوهش حاضر با هدف عوامل موثر در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدیهای لوازم ورزشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی در سال 95 انجام شد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی مدیران اجرایی و ارشد تولیدیهای لوازم ورزشی به تعداد 128 نفر میباشد به علت کوچک بودن حجم جامعه آماری، تعداد نمونه برابر با حجم جامعه آماری در نظر گرفته شد. برای جمعآوری دادههای لازم جهت آزمون فرضیههای تحقیق از پرسشنامههای محقق ساخته عوامل موثر بر پذیرش تبلیغ اینترنتی(دولت، ماهیت کالا، و تجارت الکترونیک ) استفاده شد. روایی پرسشنامه ها مورد تآیید متخصصان و میزان آلفا کرونباخ بالای0.75 بدست آمد. برای تحلیل توصیفی دادهها، از جداول نمودارها، شاخصهای پراکندگی و برای تحلیل استنباطی فرضیهها، آزمون کولموگروف اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد.نتایج نشان داد که، رشد تجارت الکترونیک ، دولت وماهیت کالا وخدمات بر پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدی های ورزشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط تأثیرگذار است.
Machine summary:
٧-یافته های تحقیق برای بررسی رابطه بین ماهیت کالا و خدمات در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدی های لوازم ورزشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط از آزمون رگرسیون استفاده شده که نتایج در جدول ٢ مشاهده می شود.
همانطور که در جدول مشاهده می شود سطح معنی داری آزمون ٠/٠٠ است که کمتر از ٠/٠٥ می باشد که با اطمینان ٩٥ درصد می توان گفت ماهیت کالا و خدمات در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران در کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی های لوازم ورزشی تأثیر دارد.
جدول ٢ آزمون همبستگی پیرسون رابطه بین ماهیت کالا و خدمات در پذیرش تبلیغ اینترنتی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} برای بررسی تاثیر ماهیت کالا و خدمات در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدی های لوازم ورزشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط از آزمون رگرسیون استفاده شده است .
برای بررسی رابطه بین حضور مستقیم دولت در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدی های لوازم ورزشی در کسب وکارهای کوچک و متوسط از آزمون رگرسیون استفاده شده که نتایج در جدول ٦ مشاهده می شود.
جدول ٦ آزمون همبستگی پیرسون رابطه بین حضور مستقیم دولت و الزام موثر دولت در پذیرش تبلیغ اینترنتی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} برای بررسی تاثیر حضور مستقیم دولت در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدی های لوازم ورزشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط از آزمون رگرسیون استفاده شده است .
برای بررسی رابطه بین رشد یافتگی تجارت الکترونیک در پذیرش تبلیغ اینترنتی در دیدگاه مدیران تولیدی های لوازم ورزشی در کسب وکارهای کوچک و متوسط از آزمون رگرسیون استفاده شده که نتایج در جدول ١٠ مشاهده می شود.