Abstract:
هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر سهولت خرید آنلاین بر تمایلات رفتاری و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی رضایت مشتری بود جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان شرکت ارتباطات سیار همراه اول در شهر تهران هستند. در پژوهش حاضر حجم جامعه آماری نامحدود است برای اندازهگیری سهولت آنلاین از پرسشنامه سیدرز و همکاران (2013) استفاده میشود روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی و طرح پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری است. روش نمونهگیری در پژوهش حاضر نیز روش نمونهگیری در دسترس خواهد بود. آنها به پرسش نامههای سهولت دسترسی، سهولت جستجو، سهولت ارزیابی، سهولت توجه، سهولت تبادلات مالکیت، سهولت پس از مالکیت، رضایت آنلاین مشتری، تمایلات رفتاری، تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی پاسخ دادند. پایایی و روایی ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، روایی صوری و تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج به دست آمده نشان از پایایی و روایی مورد قبول برای ابزارها داشت. جهت تحلیل دادههای پژوهش از نرم افزارهای SPSS22 و LISREL8/2 استفاده شد. نتایج نشان داد سهولت دسترسی بر سهولت آنلاین تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ بنابراین سهولت دسترسی منجر به بهبود سهولت آنلاین میشود.
In accounting, there is a relatively wide range of literature on fraudulent fraud, manipulation, and fair reporting. The literature on accounting manipulation points to the inherent weakness of accounting, even with accounting standards and other rules governing financial reporting environments. Considering the importance and position of profit in financial and accounting issues, in this study, the effect of leverage and liquidity on profit management of companies listed on the Tehran Stock Exchange has been studied. The sample includes 154 companies listed on the Tehran Stock Exchange during the period from 2011 to 2015. In this study, discretionary accruals as a component of earnings management have been studied. The Jones modified method is used to measure optional commitment items. In which all accruals are calculated in two ways: using cash flow and using working capital. Leverage and liquidity are independent variables of this study. Two criteria for measuring the independent liquidity variable (fast liquidity ratio and current liquidity ratio) are introduced. The method of the present research is applied in terms of purpose and descriptive-correlational. Combined regression models and panel data were used to test the hypotheses. The results of the implementation of research models indicate that financial leverage affects earnings management based on working capital accruals and liquidity affects both earnings management
Machine summary:
در نتیجه مسأله اصلی پژوهش این است که آیا سهولت خرید آنلاین بر تمایلات رفتاری و تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی رضایت مشتری تأثیر دارد؟ 2.
يافتهها نشان ميدهد که ضریب همبستگی سهولت دسترسی با سهولت جستجو (694/0r= )، سهولت ارزیابی (372/0r= )، سهولت توجه (576/0r= )، سهولت تبادلات (558/0r= )، سهولت مالکیت (678/0r= )، سهولت پس از مالکیت (619/0r= )، رضایت آنلاین مشتری (512/0r= )، تمایلات رفتاری (508/0r= ) و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی (748/0r= )، مثبت و معنیدار است.
يافتهها نشان ميدهد که ضریب همبستگی سهولت جستجو با سهولت ارزیابی (540/0r= )، سهولت توجه (556/0r= )، سهولت تبادلات (635/0r= )، سهولت مالکیت (709/0r= )، سهولت پس از مالکیت (965/0r= )، رضایت آنلاین مشتری (561/0r= )، تمایلات رفتاری (549/0r= ) و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی (787/0r= )، مثبت و معنیدار است.
يافتهها نشان ميدهد که ضریب همبستگی سهولت ارزیابی با سهولت توجه (558/0r= )، سهولت تبادلات (499/0r= )، سهولت مالکیت (479/0r= )، سهولت پس از مالکیت (520/0r= )، رضایت آنلاین مشتری (922/0r= )، تمایلات رفتاری (697/0r= ) و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی (554/0r= )، مثبت و معنیدار است.
يافتهها نشان ميدهد که ضریب همبستگی سهولت مالکیت با سهولت پس از مالکیت (595/0r= )، رضایت آنلاین مشتری (421/0r= )، تمایلات رفتاری (637/0r= ) و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی (815/0r= )، مثبت و معنیدار است.
Ownership, online customer satisfaction, behavioral tendencies, word of mouth responded electronically.
Keyword Behavioral tendencies, electronic word-of-mouth advertising, online customer satisfaction, online convenience 1 Master of Business Administration, Payame Noor University, Shahreri Branch, Tehran, Iran (mohammadaminghiasvand99@gmail.