Abstract:
Teachers are currently in urgent need of using relevant digital tools for their online pedagogical
purposes. The classroom workload along with limited digital and technology-related literacy
usually prohibit many of them from developing relevant digital materials for their classrooms or
using highly sophisticated educational technology. However, there are tools, platforms, apps,
and technologies that do not require advanced technological knowledge and are at the same
time productive for language learning and teaching. The present article aims at introducing such
technologies under GATE technique for teachers to be able to find relevant digital materials and
purposefully apply them for their interactive language instruction and/or student assessment.
معلمان امروزه بهشدت نیازمند ابزارهای الکترونیک برای رویکردهای آموزشی برخط خود هستند. بار کار کلاسی بهعلاوه
دانش محدود بسیاری از معلمان در زمینۀ سواد دیجیتال و الکترونیک بهطور معمول مانع استفاده از ابزارهای بسیار پیشرفته
توسط آنها برای تولید محتوای دیجیتال مرتبط با هدفهای آموزشی میشود. با این حال، ابزارها، پلتفرمها، اپلیکیشنها و
فناوریهایی نیز وجود دارند که استفاده از آنها نیازمند دانش دیجیتال بسیار پیشرفته نیست و در عین حال میتوانند برای
آموزش و یادگیری زبان سودمند باشند. هدف مقالۀ حاضر معرفی چنین فناوریهایی براساس رویکرد «GATE» برای معلمان
است تا بتوانند منابع دیجیتالی مرتبط را بیابند و بهصورت هدفمند از آنها برای آموزش زبان بهصورت تعاملی و ارزیابی
زبانآموزان استفاده کنند.