Abstract:
ضعف یا قوت در هر یک از اجزاء باعث کندی یا تسریع اجرای برنامه میشود؛ لذا باید هر یک از عناصر را
برر سی کرد تا ضعف یا مطلوبیت آنهای آ شکار شود وگامها بعدی برای رفع نواقص یا تقویت قوت بردا شته
شود تا برنامه به مطلوبیت برسد. به این منظورء پژوهش حا ضر قصد دارد تا آسیبهای موجود در اجرای برنامه
درسی تربیت بدنی و سلامت را در مدارس ابتدایی بررسی نماید و چشمانداز روشنتری را در زمینه اجرای بهینه
این درس نشان دهد. همواره با چالشهایی همراه بوده | ست. در بسیاری از مدارس شاهد تبعیض میان دروس
پایه نظیر علوم و ریاضی با دروس مفرح نظیر بدنی تربیت هستیم. در بسیاری از مواقع اهمیت درس بدنی تربیت
قرارها در درجه اول اولویت نمیگیرد و یا این درس به درستی در مدارس اجرا و حمایت نمیشود.
Machine summary:
همچنين توجه افراد و ســازمان ها به درس تربيت بدني در مدارس افزايش يافته اســت به طوري که در ماده اول منشور يونسکو براي تربيت بدني و ورزش (۱۹۷۸) از آن به عنوان حق بنيادي نام برده شده است که بايد از طريق فراهم کردن فرصت هاي تمرين در نظام آموزشي حمايت شود.
از نظر معلمان ، بزرگ ترين نقص آموزش مجازي فقدان «تجربه شخصي دانش آموز از ارتباط با معلم » است نتايج پژوهش دولتي (۱۳۸۵) در مقايسه توصيفي مديريت زمان در کلاس درس تربيت بدني مقطع ابتدايي، راهنمايي و ابتدايي پســرانه نشــان داد که در زمان بندي رايج فعاليت ها مرور آموخته ها، فعاليت آزاد، اختتام ، اجراي مهارت در قالب بازي و ارزشــيابي ، زماني از وقت کلام را به خود اختصــاص نمي دهد در حالي که تمامي فعاليت ها در زمان بندي مطلوب گنجانده شــده اند.
عنصر محتوا نيز تأثير گسترده اي بر ساير عناصر دارد، به گونه اي که وجود محتواي متنوع و متناسب با علايق دانش آموزان علاوه بر ايجاد محيط پربار آموزشي سبب مي شود تا دانش آموز آموخته هاي عميق تري از درس تربيت بدني و ســلامت کســب کند، و معلم نيز براي به کارگيري روش هاي نوين تدريس ، فعاليت هاي يادگيري پويا، گروه بندي هاي مقتضــي ، اســتفاده بهينه از زمان آموزش و روش هاي ارزشــيابي نوين ، با انگيزه بيشــتري تلاش کند و فرايند آموزش جذاب تر و غني تر باشــد.