Abstract:
شرکت کشت و صنعت مغان یکی از مهمترین قطبهای کشاورزی در شمالغرب کشور است که تولید کننده محصولات زراعی، باغی و دامی و سایر محصولات وابسته میباشد هدف از پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر شکلگیری فرهنگ برند در کشت و صنعت مغان است. بنابراین این پژوهش در دو مرحله کیفی و کمی به اجرا رسید جامعه آماری در مرحله کیفی مدیران و کارشناسان ارشد این شرکت بودند و در مرحله دوم کلیه کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان حاضر بودند حجم نمونه در مرحله کیفی 25 نفر وبه شیوه هدفمند انتخاب شدند و حجم نمونه در مرحله کمی 289 نفر به شیوه تصادفی ظبقهای بود. ابزار گردآوری اطلاعات در مرحله اول مصاحبه نیمه ساختار یافته بود و در مرحله دوم پرسشنامه محقق ساخته منتج از مرحله اول به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات معرفی گردید که روایی و پایایی آن با استفاده از آزمونهای مختلف به تایید رسید. در مرحله اول از روش تحلیل تم استفاده گردید که در نهایت 5 عامل موثر بر شکلگیری فرهنگ برند (ویژگیهای محصول، مدیریت ارتباط با مشتری، بازارگرایی، توانمندیهای سازمانی و شایستگیهای منابع انسانی) در کشت و صنعت مغان شناسایی شدند و در مرحله دوم با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی در نرم افزار SPSS و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم در نرم افزار Lisrel برازش مدل مفهومی مناسب ارزیابی گردید و در پایان نیز با توجه به عوامل به دست آمده پشنهاداتی به مدیران شرکت کشت و صنعت مغان ارائه گردید.
In the realm of brand culture, customer management is silent and it is generalized to identify the progress of a brand among the target community. Unfortunately, today most brands in Iran have forgotten the impact of their brand culture on customers, and this has caused stagnation in their sales. In order to deal with this issue, spreading the brand culture will be the solution to this issue. This research, by determining and studying the factors influencing the formation of brand culture in the field of agriculture and industry of Iranian customers, trys to find a set of values and beliefs that the brand is surrounded and can establish proper communication with customers and identify them.
Machine summary:
عوامل مؤثر بر شکل گيري فرهنگ برند در کشت و صنعت مغان 5 بهروز اسکندرپور٢، رضا رسولي ٣، ،سيد محسن موسوي ٤، سميه صائب نيا چکيده شــرکت کشــت و صــنعت مغــان يکــي از مهــم تــرين قطــب هــاي کشــاورزي در شــمال غــرب کشــور اســت کــه توليدکننــده محصــولات زراعــي، بــاغي و دامــي و ســاير محصــولات وابســته ميباشـد هـدف از پـژوهش حاضـر، شناسـايي عوامـل مـؤثر بـر شـکل گيـري فرهنـگ برنـد در کشـت و صـنعت مغـان اســت ؛ بنـابراين ايـن پـژوهش در دو مرحلــه کيفـي و کمـي بـه اجــرا رسيد جامعـه آمـاري در مرحلـه کيفـي مـديران و کارشناسـان ارشـد ايـن شـرکت بودنـد و در مرحلــه دوم کليــه کارکنــان شــرکت کشــت و صــنعت مغــان حاضــر بودنــد حجــم نمونــه در مرحلـه کيفـي ٢٥ نفـر و بـه شـيوه هدفمنـد انتخـاب شـدند و حجـم نمونـه در مرحلـه کمـي ٢٨٩ نفـر بـه شـيوه تصـادفي طبقـه اي بـود.
فهرست منابع Asghari Sarem, Ali; God bless you, Masoumeh; Saeedi, Mehdi, (2018), investigating the effect of employer brand on brand culture with the intermediary role of organizational pride in the social security organization of Hamedan province, the scientific journal of brand management, volume 6, number 3 - serial number 19, October 2018, pages 194-149(In Persian) Ebrahimi, Abulqasem and Mansouri, Seyed Hossein (2013) Investigating the effect of brand image and service quality on relational marketing and customers' behavioral tendencies, Perspective of Business Management, No. 14, pp.
Consumer roles in brand culture and value co-creation in virtual communities, Journal of Business Research 66 (2013) 1528–1540.