Abstract:
این پژوهش با هدف شناسایی عوامل بازاریابی موّثر جهت تولید و عرضه ورق رنگی با براقیت بالا بهمنظور استفاده در صنایع تولید 1 لوازم خانگی (موردمطالعه: فولاد مبارکه اصفهان) انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی و به لحاظ گردآوری دادهها توصیفی پیمایشی است که بهصورت کیفی انجام شده؛ و از روش مصاحبه بهمنظور گردآوری دادههای تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران فروش و بازاریایی شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که از این تعداد هشت نفر با روش گلوله برفی برای نمونه انتخاب شدند. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از شیوه تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج تحلیل محتوا نشان داد که عوامل بازاریابی موّر در تولید و عرضه ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از دیدگاه مدیران بازاریابی این شرکت شامل ۴۱ مقوله فرعی و ۸ مقوله اصلی (۱- خلق ارزش» ۲- کیفیت. ۳- رقبله ۴- تحقیق و توسعه. ۵- شرایط محیطی» ۶- پروموشن» ۷- برندسازی و ۸- فناوری) است.
This research has been done with the aim of identifying and ranking of effective marketing factors for the production and supply of coil coating with high gloss for use in home appliance manufacturing industries (Case study: Mobarakeh Steel of Isfahan). In terms of the objective, the current research is in the field of applied research and in terms of data collection, it is a descriptive survey that was conducted qualitatively. The interview method has been used to collect research data. The statistical population of the research includes all sales and marketing
managers of Isfahan Mobarake Steel Company, of which eight people were selected as a sample using the snowball method. Content analysis was used to analyze the data. The results of the content analysis showed that the effective marketing factors in the production and supply of color sheet of Isfahan Mobarake Steel Company from the point of view of the marketing managers of this company include 41 sub-categories and 8 main categories (1- value creation, 2- quality, 3- competitors, 4- research and development, 5- environmental conditions, 6- promotion, 7- branding and 8- technology).