زمستان 1387 و بهار 1388 - شماره 13و 14
-
ساغر؛ تحوّل باید از پایه شروع شود؛ گزیده بیانات رهبر معظم پیرامون تغییر در کتب درسی حوزه
Writer : کاوند، محمد ؛
(2 page(s) - From 6 to 7 )
-
اگر شورا تحوّلی راقبول دارد، ازیکمدرسهشروع کند؛ بررسی راهکار تحوّل در نظام آموزشی حوزه و نقد نظام کنونی در گفتوگو با حضرت آیتالله محمدعلی گرامی
Inverviewee : گرامی، محمدعلی ؛
(5 page(s) - From 8 to 12 )
-
ومایسطرون-1؛ پیشنیازهای اساسی تحول درمتونآموزشی
Writer : جوادی، سیدصادق ؛
(2 page(s) - From 18 to 19 )
-
باید فکر حوزه را از رویکرد استصحاب گرایانه آزاد کنیم؛ بررسی رویکردهای موجود در حوزه نسبت به بحث تحوّل در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین حسینی خراسانی
Inverviewee : حسینی خراسانی، سیدعلی ؛
(6 page(s) - From 20 to 25 )
-
متن آموزشی باید مولود تاریخ تابناک متون آموزشی باشد؛ بررسی مراحل تدوین و تهیه متن آموزشی در گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین صفایی بوشهری
Inverviewee : صفایی بوشهری، غلامعلی ؛
(5 page(s) - From 26 to 30 )
-
ومایسطرون-2؛ قواعدفقیه، راهبردی مهم در آموزش و پژوهش فقه
Writer : هلالیان، سعید ؛
(2 page(s) - From 31 to 32 )
-
باران اندیشه-5؛ نخست لازم است نظام آموزشی به صورت پژوهش محور طراحی و بعد براساس آن، مواد آموزشی تهیّه گردد.
Inverviewee : رفیعی، جواد ؛
(5 page(s) - From 33 to 37 )
-
باران اندیشه-6؛ درست است که نباید بر متن ویژهای تعبدداشتهباشیم؛ امانمیشود بیگدار هم به آب زد.
Inverviewee : واعظموسوی، سیدمحمد ؛
(4 page(s) - From 42 to 45 )
-
ومایسطرون-3؛ تغییر کتب درسی حوزه جزیی، اما حیاتی
Writer : محمدی، علی ؛
(2 page(s) - From 46 to 47 )
-
باران اندیشه-7؛ مشکلی کهداشتیماینبودکهخیلیها ضرورتکاررادرکنمی کردند؛ بررسی کارنامه تالیف کتب درسی حوزه در گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین رضا مختاری
Inverviewee : مختاری، رضا ؛
(6 page(s) - From 48 to 53 )
-
باران اندیشه-8؛ طلاب جوان راقانع کنید که این بحث، باید در فضای تخصصی حل بشود؛ آسیبشناسی تحول متون درسی، در گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین محمدرضا منوچهری نائینی
Inverviewee : منوچهری نائینی، محمدرضا ؛
(6 page(s) - From 54 to 59 )
-
ومایسطرون-4؛ تحول در کتبدرسی حوزههای علمیه با رویکرد به آثار استاد شهید مطهری(ره) در آینه نگاه مقام معظم رهبری(حفظه الله)
Introducer : رضوانینسب، عباس ؛
(3 page(s) - From 60 to 62 )
-
باران اندیشه-9؛ متونباعباراتسنگیننهذهنرا ورزیده میکندونهبر توانعلمی طلابمیافزاید.
Inverviewee : عباسی، علی ؛
(1 page(s) - From 63 to 63 )
-
ومایسطرون-6؛ بازنگری آموزش عربی در حوزههای علمیه
Writer : هلالیان، سعید ؛
(8 page(s) - From 66 to 73 )
-
ومایسطرون-7؛ عبای سوختهی امام؛ سیرهی شهید آیتالله سیدمحمد حسینی بهشتی(ره) در نگاه خانوادهی و دوستان ایشان
(3 page(s) - From 74 to 76 )
-
ومایسطرون-8؛ تاملّیدرمتونآموزشیحوزه (متون درسی حوزه از نگاه مراجع و فضلای حوزه)
Writer : موسویان، سیدحسین ؛
(7 page(s) - From 77 to 83 )
-
ومایسطرون-9؛ بنیانهای آیندهپژوهیمدرن (بخش اول)
Writer : خزایی، سعید ؛
(3 page(s) - From 87 to 89 )
-
ومایسطرون-10؛ حلقهی مفقوده (تبلیغ در شرایط موجود نیاز جدی به امر پژوهش دارد)
Lecturer : پناهیان، علیرضا ؛
(5 page(s) - From 91 to 95 )
-
هم اندیشی؛ آغازی دیر؛ اما مبارک (گزارش هماندیشی سازمان حوزه با نخبگان جوان)
(3 page(s) - From 96 to 98 )
-
ومایسطرون-11؛ حرفهایها چگونه کتاب میخوانند؟ مروری بر روش مطالعهی پرسشمحور
(3 page(s) - From 102 to 104 )
-
ومایسطرون-12؛ اگر روند فعلی ادامه یابد حوزه تا دو سه دهه دیگر مخاطبی نخواهد داشت؛ یادداشت حجتالسلام و المسلمین احمد رهدار
Writer : رهدار، احمد ؛
(1 page(s) - From 106 to 106 )
-
از زباندوست؛ ان قلت؛ قلت (نگاهی انتقادی به ملاحظات و دلایل مخالفان تغییر متون درسی)
Critique : احمدی، سیدعلی ؛
(3 page(s) - From 109 to 111 )