چکیده:
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و چابکی سازمانی در بین کارکنـان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +١٠) شهرستان ارومیه اسـت . روش تحقیـق در ایـن پـژوهش ، توصیفی از نوع همبستگی است . جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان دفـاتر خـدمات الکترونیـک انتظامی شهرستان ارومیه که در سال ١٣٩٢-١٣٩٣ در این دفاتر به فعالیت مشـغول بودنـد، اسـت کـه تعداد ٦٠ نفر از این جامعه آماری به عنوان نمونه تحقیق با روش نمونـه گیـری تصـادفی سـاده انتخـاب شدند. به منظور جمع آوری دادههـا، دو پرسشـنامه فنـاوری اطلاعـات و ارتباطـات و پرسشـنامه چـابکی سازمانی (ورلی و لاولر،٢٠١٠) مورد استفاده قرار گرفت . هر دو پرسشنامه از لحاظ روایـی دارای روایـی محتوایی بوده و برای پایایی آنها نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی پرسشـنامه فنـاوری اطلاعات و ارتباطات ٠/٨٩ و چابکی سازمانی ٠/٩١ به دست آمد. یافته های این تحقیق نشان داد که بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با چابکی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
یافته های این تحقیق نشان داد که بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با چابکی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
مدل مفهومی پژوهش 1 - Worley& Lawler فرضیه ها بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و چابکی سازمانی ، رابطه معناداری وجود دارد.
یعنی بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و راهبرد پایدار رابطه معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن علامت ضریب همبستگی، میتوان گفت که این رابطه از نوع مثبت بوده و با عنایت به مقدار (٠,٤١)، باید عنوان کرد که رابطه بین این دو متغیر رابطه متوسط به بالا است .
نتایج نشان میدهد که بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و طرحهای سازگار رابطه معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن علامت ضریب همبستگی، میتوان گفت که این رابطه از نوع مثبت بوده و با عنایت به مقدار آن (٠,٤٤٧)، بایستی عنوان کرد که رابطه این دو متغیر رابطه متوسط به بالا است .
یعنی بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و چابکی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن علامت ضریب همبستگی، میتوان گفت که این رابطه از نوع مثبت بوده و با عنایت به مقدار (٠/٦٧١)، بایستی عنوان کرد که رابطه بین این دو متغیر رابطه متوسط به بالا است .
با انجام آزمون همبستگی در سطح اطمینان ٩٥ درصد، مقدار ٠/٠٠٣ = P-value به دست آمد، نتایج نشان میدهد که بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و قابلیت ارزشآفرینی رابطه معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن علامت ضریب همبستگی میتوان گفت که این رابطه از نوع مثبت بوده و با عنایت به مقدار آن (٠,٦٨٣)، بایستی عنوان کرد که رابطه بین این دو متغیر رابطه قوی است .