چکیده:
تکنیک های نوین اندازه گیری کارایی در دو حوزه ی مرزهای پارامتریک و ناپارامتریک توسعه یافته و هر یک دارای توانمندی ها و محدودیت های ویژه ای هستند. در این میان ؛ تحلیل پوششی داده ها مرسوم ترین و پرکاربردترین روش است . با این وجود، این روش با ضعف هایی چون پیچیدگی در تعیین نوع بازده به مقیاس و انحراف مرز در صورت وجود عوامل تصادفی روبه روست . برای رویارویی با این مسائل ، رویکرد تخمین مرز کارایی با شبکه های عصبی کمک کننده است ؛ زیرا این دیدگاه بدون نیاز به پیش فرضی خاص ، توابع تولید را با دقت بالایی تخمین می زند و توانایی عمل در محیط های غیرخطی را داراست . از این رو در این مطالعه توان شبکه های عصبی در تخمین مرز کارایی نسبت به تحلیل پوششی داده ها مورد بررسی قرار گرفته است . برای این منظور، کارایی ٨٥شعبه بانک تجارت استان مازندران با استفاده از شبکه های عصبی و تحلیل پوششی داده ها (مدل های CCR و BCC) محاسبه شد و مورد مقایسه قرار گرفت . بر اساس نتایج شبکه - های عصبی ؛ تنها شعبه ی مرکزی آمل کارایی ١٠٠ درصد داشت که تحلیل پوششی داده ها نیز این واحد را کارا تشخیص داد. مقایسات نشان داد واحدهای قوی و ضعیف در هر دو روش مشابه است و رابطه ی همبستگی بسیار قوی میان رتبه بندی ها و نمرات کارایی ارائه شده توسط دو روش وجود دارد. در پایان راهکارهای بهبود کارایی شعب ناکارا بر اساس مرز شبکه های عصبی معرفی شد.
خلاصه ماشینی:
"در این قسمت ، استراتژی های فوق تلفیق و سپس به چهار منظر در BSC در جدول زیر تقسیم بندی شده است : جدول شماره ی چهار - تلفیق استراتژی های مؤسسه با ابعاد مدل BSC جنبه های BSC استراتژی های منتج از SWOT افزایش درآمد از طریق افزایش فروش محصولات و خدمات افزایش درآمد ازطریق جهت گیری به سوی محصولات وخدمات با کیفیت بالاتر جنبه ی مالی افزایش در آمد از طریق توسعه ی بازار محصولات و خدمات افزایش در آمد از طریق نفوذ در بازار و افزایش سهم نسبی ارایه ی خدمات نوین و متنوع مناسب با نیاز حال مشتریان جنبه ی مشتری استفاده کارا و اثر بخش از مشاوران برای ارایه ی خدمات با کیفیت بالاتر ارتقای کیفیت (سرعت و دقت ) خدمات ، محصولات با استفاده از فناوری های جدید بررسی دقیق خدمات رقبا و توسعه ی واحد تحقیق و توسعه برای افزایش مزیت رقابتی جنبه ی فرایند های بازنگری و استاندارد سازی و بهبود فرایند های عملیات مؤسسه داخلی توسعه ی واحد بازاریابی و فعالیت های تبلیغاتی با تکیه بر توجیهات اقتصادی اتحاد استراتژیک و یکپارچگی افقی با سایر مؤسسات آموزشی گسترش تحقیقات کاربردی و توسعه ای برای دستیابی به فرایندهای نوین آموزشی بهبود سیستم مدیریت منابع انسانی و انگیزش بیش تر درکارکنان برای جلب مشارکت جنبه ی رشد و آنان یادگیری توانمند سازی کارکنان برای ارایه ی محصولاتی در زمینه ی راه های دیگر ورود به کارشناسی ارشد ٤-٤ -مدل اروپایی تعالی سازمان (EFQM) بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت EFQM در سال ١٩٨٨ به وسیله ١٤ سازمان پیشرو اروپایی به منظور تعالی کسب و کار صنایع اروپا تأسیس شد."