چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر موفقیت شرکتهای زایشی دانشگاهی با نقش میانجیگیری ویژگیهای فردی و نقش تعدیلگری خصوصیات شرکتهای زایشی مستقر در شهرک علمی- تحقیقاتی استان اصفهان صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوة جمعآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش شامل 256 شرکت مستقر در شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان است. شیوة نمونهگیری تصادفی ساده است و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، 148 شرکت محاسبه شد. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامة 45 پرسشی محققساخته برای سنجش متغیرهای تحقیق است که روایی آن به دو روش محتوا و سازه و پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 916/0 تأیید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار Smart PLS و به روش الگوسازی معادلههای ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد از بین عوامل فرضشده، قوانین دولتی، دانشگاه مادر و مکان جغرافیایی بر موفقیت شرکت تأثیر داشت و ویژگیهای فردی مؤسسان بر موفقیت این شرکتها نقش میانجیگری ندارد و خصوصیات شرکت زایشی نقش تعدیلگری بر موفقیت شرکتها دارد.
factors on the success of academic reproductive companies with the moderating role of individual characteristics and the mediating role of reproductive company characteristics in the companies of Isfahan Scientific and Research Town. This study is practical in purpose and is a descriptive-survey one the from research methodology perspective. The statistical population consists of all companies established in the Isfahan Scientific and Research Town. The population consists of 256 companies. A sample of 148 companies was selected. The sample size was determined through the Morgan Sampling Table. The sample members were selected randomly. In order to collect the research data، a researcher-developed questionnaire was developed. The questionnaire consists of 45 questions. The validity of questionnaire was measured through both content and construct validity. Also the reliability of questionnaire was measured through Cronbach’s Alpha Coefficient. The coefficient was 0.916 which confirms the reliability of the questionnaire. The research data were analyzed through Structural Equation Modeling (SEM) in the Smart-PLS. The findings revealed that factors like the governmental rules، parent universities، and regions affect the company success. Another part of the findings showed that the individual characteristics of the founders did not play any mediating role in the relationship between environmental factors and company success. Finally، the findings indicated that the reproductive features of the company have a moderating effect in the relationship between environmental factors and company success.
خلاصه ماشینی:
١. ٢٤ چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر موفقیت شرکت های زایشی دانشگاهی با نقش میانجی گیری ویژگی های فردی و نقش تعدیل گری خصوصیات شرکت های زایشی مستقر در شهرک علمی - تحقیقاتی استان اصفهان صورت گرفت .
نتایج پژوهش نشان داد از بین عوامل فرض شده ، قوانین دولتی ، دانشگاه مادر و مکان جغرافیایی بر موفقیت شرکت تأثیر داشت و ویژگی های فردی مؤسسان بر موفقیت این شرکت ها نقش میانجی گری ندارد و خصوصیات شرکت زایشی نقش تعدیل گری بر موفقیت شرکت ها دارد.
/ / خصوصیات اعضا مؤسس تجربه های قبلی اسپین آف / نوآوری / جدید مکان / خصوصیات شرکت / فروش دانشگاه / / آف موهافقیت داناشسپگیان هی عوامل محیطی / / تعداد / کسب قوانین وکار ویژگیهای فردی دولتی / / / مهارت ها ریسک پذیری شکل ٢.
پرسش های مرتبط با ابعاد پژوهش متغیر ابعاد و پرسش ها متغیر ابعاد و پرسش ها دولت مکان خصوصیات تجربۀ قبلی اسپین آف عوامل دانشگاه مادر خصوصیات ١٠٧٢، ٦، ١١ ، ٢٥، مؤسسان ٤٤، ٢٤، ١٧، ١٤، ٤، ١، محیطی ٩، ٣٢٢٨، ٤٢ شرکت 1322 ٣٦، ٤٠ ٤٥٢٠١٥٥ 34 نوآوری و ثبت موفقیت فروش تعداد اسپین آف ١٦، ٢١، ٢٩، پتنت کسب وکار ویژگی های ریسک پذیری مهارت ١٨، ٢٧، ٣٧، ٣٠، فردی ٣٣،٢٣،١٩ ٣٩١٢٨٣ دانشگاهی ٣١، ٤٣ ٤١٣٨٢٦ 35 در این پژوهش ، پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ به شرح جدول ٣ محاسبه شد.