چکیده:
این پژوهش با استفاده از روش توصیفی- همبستگی به «بررسی رابطه بین ابزارهای برنامه های ترویجی با ایجاد ارزش ویژه برند در شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان اردبیل» میپردازد. بدین منظور این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ابزارهای برنامه های ترویجی با ایجاد ارزش ویژه برند انجام گرفت. اطلاعات مربوط به قسمت های نظری این پژوهش با استفاده از روش کتابخانهای و اسنادی تهیه شده اند و اطلاعات بخش عملی به شیوه میدانی از طریق پرسشنامه از نمونههای آماری (384 نفر از مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان اردبیل) جمع آوری شده اند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون انجام گرفته است و نتایج پژوهش حاکی از آن است که؛ بین تبلیغات با ایجاد ارزش ویژه برند و بین پیشبرد فروش با ایجاد ارزش ویژه برند رابطه معنی داری وجود دارد و با توجه به یافته های تحقیق می توان نتیجه گرفت که تبلیغات(آگاهی دادن، متقاعد کردن و یادآوری کردن) و پیشبرد فروش (پیشبرد فروش قیمتی و پیشبرد فروش غیرقیمتی) می تواند برای برند شرکت ارزش ویژه بیاورد.
خلاصه ماشینی:
حال انجام این پژوهش از آن رو ضروری به نظر می رسد که قصد دارد رابطه ابزارهای برنامه های ترویجی را با ایجاد ارزش ویژه برند در شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه استان اردبیل که یکی از برندهای شناخته شده در فروشگاههای زنجیره ای است، مورد بررسی قرار دهد.
000 تعداد نمونه 384 طبق نتایج جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معناداری خطای آزمون برای سطح اطمینان 99/0 کمتر از 01/0 است، بنابراین می توان گفت که بین تبلیغات با ایجاد ارزش ویژه برند رابطه معنی داری وجود دارد.
طبق نتایج جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معناداری خطای آزمون برای سطح اطمینان 99/0 کمتر از 01/0 است، بنابراین می توان گفت که بین پیشبرد فروش با ایجاد ارزش ویژه برند رابطه معنی داری وجود دارد.
در رابطه با فرضیه 5 و طبق نتایج به دست آمده و با توجه به اینکه سطح معناداری خطای آزمون برای سطح اطمینان 99/0 کمتر از 01/0 است، بنابراین می توان گفت که فرضیه 5 تایید می شود و بین تبلیغات با ایجاد ارزش ویژه برند رابطه معنی داری وجود دارد.
در رابطه با فرضیه 6 و طبق نتایج به دست آمده و با توجه به اینکه سطح معناداری خطای آزمون برای سطح اطمینان 99/0 کمتر از 01/0 است، بنابراین می توان گفت که فرضیه 6 تایید می شود و بین پیشبرد فروش با ایجاد ارزش ویژه برند رابطه معنی داری وجود دارد.