چکیده:
ارتباطات گرافیکی با تکیه بر درک بالاتر داده های فراهم آمده به کاربران کمک می کند تا میزان بهرهوری در دریافت و ارزیابی اطلاعات را افزایش دهند و نقش مؤثری را در روابط عمومی دارد.
تحقیق حاضر با هدف بررسی و شناخت نقش ارتباطات گرافیکی در انتقال پیام و جذب آن توسط مخاطبان روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان انجام شده است.
روش تحقیق به صورت توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماری شامل 256 نفر از کارمندان فرمانداری شهرستان بهارستان، اعضای شورای هماهنگی روابط عمومیهای ادارات شهرستان بهارستان و ارباب رجوع مراجعه کننده به فرمانداری بوده است.
با توجه به جدول مورگان نمونه آماری تحقیق، 154 نفر می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و بوسیله پرسشنامه 21 گویه ای مورد سنجش قرار گرفتد. ضریب آلفای کرنباخ برای پرسشنامه برابر با 0.843 بوده است.
داده های تحقیق بوسیله نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان می دهد مقدار آمار خی دو برای سوالات تحقیق در سطح (0.05p
خلاصه ماشینی:
حال سوال مطرح شده اينجاست که بشر قرن ٢١ براي ارتباطي سريع وبا انتقال درست مفهوم ، از چه راهکارهايي بهره مي برد تا با ساختن بستري رسانه اي ، همه ي سليقه ها و مخاطبان خود را راضي و هم سو با فکر خود کند؟ تحقيق حاضر در نظر دارد تا نقش ارتباطات گرافيکي در انتقال پيام و جذب آن توسط مخاطبان روابط عمومي فرمانداري شهرستان بهارستان را مورد بررسي قرار دهد.
06 1 5 فرمانداري مؤثر باشد؟ 69 با توجه به جدول فوق در خصوص توزيع داده هاي پرسشنامه مربوط به سوال اول تحقيق (آيا طرح هاي گرافيکي مي تواند در ترغيب مخاطبان روابط عمومي موثر باشد؟)، نمره ميانگين گويه ١ برابر با ٤.
توزيع داده هاي پرسشنامه مربوط به سوال دوم چه ميزان نقش ارتباطات گرافيکي مي تواند در تشويق مخاطبان روابط عمومي موثر باشد؟ ر گويه ها ميانگين ميانه نما انمحعرياارف کوچکترين بزرگترين طراحي گرافيکي آثار تبليغاتي فرمانداري چقدر ٧در ماندگاري پيام بر ذهن مخاطب و ايجاد 4.
95 1 5 مخاطبان روابط عمومي مؤثر باشد؟ با توجه به جدول فوق در خصوص توزيع داده هاي پرسشنامه مربوط به سوال دوم (چه ميزان نقش ارتباطات گرافيکي مي تواند در تشويق مخاطبان روابط عمومي موثر باشد؟)، نمره ميانگين 70 بعد گويه ٧ برابر با ٤.
09 1 5 بهارستان در انتقال پيام مؤثر است ؟ با توجه به جدول فوق در خصوص توزيع داده هاي پرسشنامه مربوط به سوال سوم (نقش ارتباطات گرافيکي در اقناع پيام هاي روابط عمومي چقدر تأثيرگذار است ؟)، نمره ميانگين گويه ١٣ برابر با ٤.