چکیده:
مطالعه حاضر بررسی تاثیرترفیعات در بازاریابی پیوندی 3بر تصمیم خرید مصرف کننده می باشد. از
جمله انگیزه های اصلی برای تحقیق حاضر که به ساخت مدل مفهومی پژوهش هم کمک کرد، بررسی
چگونگی تاثیرمتغیرهای زیر مجموعه ترفیعات بر تصمیم خرید مصرف کننده است.از دیگر دلایلی که
اهمیت انجام این تحقیق را بیان می کند،پیشگامی در جهت معرفی استراتژی بازاریابی پیوندی و بیان
جنبه های مختلف آن می باشد به گونه ای که قابل کاربرد عملی در سطح شرکت های بومی باشد.و
واضح است که یکی از اهداف دانشگاهیان تولید دانش و بررسی استراتژی های موفق جهانی و بومی
سازی آن استراتژیها جهت استفاده شرکت های بومی است.قلمروی زمانی و مکانی پژوهش به ترتیب،
بهار 1393 و رستوران "هانی" می باشد.این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و به لحاظ گردآوری
اطلاعات، پیمایشی است.تعداد نمونه طبق فرمول حجم نمونه نامحدود 383 انتخاب و با استفاده از ابزار
پرسشنامه اقدام به جمع آوری اطلاعات گردید.نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها که با استفاده از
تکنیک های آمار استنباطی انجام گرفت حاکی از آن است که فروش شخصی با ضریب توافقی محاسبه
0 درصد در بازاریابی علّت بر قصد خرید مصرف کننده تاثیر بسیار زیادی دارد.
خلاصه ماشینی:
نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها که با استفاده از تکنیک های آمار استنباطی انجام گرفت حاکی از آن است که فروش شخصی با ضریب توافقی محاسبه شده ٠/٧٨ درصد در بازاریابی علت بر قصد خرید مصرف کننده تأثیر بسیار زیادی دارد.
پـس از بررسـی هـای انجـام شـده و درک اهمیـت آمیخته بازاریابی، در تحقیق حاضر نیز تلاش شده تأثیرآمیختۀ ترفیعات در بازاریابی پیوندی بر تصـمیم خرید مصرف کننده مورد بررسی قرار گیرد.
بنابر این با اطمینان ٩٥ درصـد مـی تـوان گفت که بین روابط عمومی در بازاریابی علت و قصد خرید مصـرف کننـده رابطـه وجـود دارد و ضـریب توافقی محاسبه شده ٠/٤٦ درصد به این معنا است که روابط عمومی در بازاریابی علت بـر قصـد خریـد مصرف کننده تأثیر نسبتا ضعیفی دارد.
بنابر این با اطمینـان ٩٥ درصـد مـی توان گفت که بین فروش شخصی یا حضوری در بازاریابی علت و قصد خرید مصرف کننده رابطه وجـود دارد و ضریب توافقی محاسبه شده ٠/٧٨ درصد به این معنا است کـه فـروش شخصـی یـا حضـوری در بازاریابی علت بر قصد خرید مصرف کننده تأثیر بسیار زیادی دارد.
در این پژوهش که از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشـی(جمـع آوری پرسشـنامه ) انجـام پـذیرفت ، تأثیر ترفیعات در بازاریابی پیوندی(علت )بر تصمیم خرید مصرف کننده ارزیابی شده و بـا اسـتفاده از آن تجزیه و تحلیل و مدلسازی صورت می گیرد.
,( 2010), "Cause related marketing campaigns and consumer purchase intentions: The mediating role brand awareness and corporate image.